Najveće prepreke među ispitanicima uključuju rastuće troškove (76%), ekonomsku neizvjesnost zbog krize (46%) i pritisak da se smanji emisija CO₂ (40%). Anketa je provedena putem online obrasca u periodu od juna do jula 2024. godine.
Niske marže, rastući troškovi i stroži standardi emisije smanjuju kapacitet ulaganja, dok su razvoj plaća i nedostatak radne snage još jedan teret”, objašnjava Clarisa Doval, šefica digitalnih rješenja za gume u Continentalu.Regionalne razlike u izazovima i prioritetima
Rastući troškovi i ekonomski pritisci su globalni fenomeni. Trenutna anketa pokazuje da se drugi izazovi razlikuju u intenzitetu od regije do regije. Na primjer, 58 posto njemačkih menadžera voznih parkova vidi prelazak na e-mobilnost kao prepreku, u usporedbi sa samo 23 posto njihovih američkih kolega. Osim toga, 48 posto njemačkih menadžera voznih parkova doživljava nedostatak osoblja, u usporedbi s globalnim prosjekom od 34 posto.
Više od polovine (56 posto) anketiranih menadžera voznih parkova strahuje da više neće biti konkurentni za pet godina bez prilagođavanja promjenjivim uvjetima kao što su povećanje troškova, krizne pojave ili zahtjevi za emisijom. Ova zabrinutost je posebno izražena u SAD-u sa 81 posto, dok je niska u Njemačkoj sa 22 posto.
Spremnost na inovacije u novim tehnologijama
Za daljnji razvoj flota, odlučujuća nije samo volja za promjenom, već i spremnost na uvođenje novih tehnologija. Širom svijeta, gotovo 25 posto učesnika ankete sebe vidi kao takozvane rane usvojitelje koji aktivno traže inovacije i implementiraju nova rješenja u ranoj fazi. Oko 44 posto su pragmatičari koji koriste nove tehnologije tek nakon što su uspješno spremni za tržište. Gotovo 32 posto sebe karakterizira kao zakašnjele koji kasno uvode moderne tehnologije ili ih uopće ne uvode.
Ispitanici vide najveće prepreke usvajanju novih tehnologija kao visoke troškove (63%), nejasan povrat ulaganja (ROI) (29%) i nedostatak jasne strategije (28%). S druge strane, jednostavnost implementacije (56%), jednostavnost korištenja (44%) i kompatibilnost sa postojećim sistemima (39%) su pogodni za usvajanje tehnologije.
SAD kao pionir u usvajanju tehnologije Podaci pokazuju da su američki menadžeri voznih parkova općenito otvoreniji za transformaciju i korištenje novih tehnologija. U SAD-u, 63 posto ispitanika sebe opisuje kao rane usvojitelje, dok je na evropskim tržištima ta brojka u prosjeku samo nešto ispod 20 posto. Posvećenost je posebno jaka u SAD-u u području digitalnog upravljanja gumama, gdje je 62 posto već uložilo ili će ulagati – u Europi je to samo oko 19 posto.
“Intenzivna konkurencija u logistici, pogoršana klimatskim promjenama i tekućim globalnim krizama, čini prilagodljivost i otpornost ključnim faktorom uspjeha”, objašnjava Clarisa Doval. “U Continentalu razvijamo inovativna rješenja za povećanje efikasnosti voznog parka, smanjenje troškova i promociju održivosti. Gume su ključni faktor u ukupnim troškovima vlasništva, a naša digitalna rješenja za praćenje zdravlja guma omogućavaju značajne uštede na duge staze.”
Elektromobilnost se smatra ključnom tehnologijom za budućnost u svim industrijama: 41 posto ispitanika već je investiralo ili je trenutno u procesu implementacije – u Njemačkoj je ovaj udio posebno visok i iznosi 50 posto. 24 posto učesnika ankete planira ulagati u elektromobilnost u narednih godinu do dvije. Softver za upravljanje voznim parkom također sve više dolazi u fokus: 34 posto ispitanika širom svijeta već je investiralo u ovu oblast ili je trenutno u procesu razvoja. U SAD-u je ta brojka čak 67 posto. Ostale buduće tehnologije uključuju sisteme pomoći vozaču (ADAS), koji su već dio strategije za 27 posto menadžera. Umjetna inteligencija (AI) i autonomna vožnja trenutno imaju niži prioritet, u koji ulaže samo 17 posto i 11 posto menadžera.
Isplativost, sigurnost i održivost
Prilikom modernizacije svojih voznih parkova, kompanije slijede jasne ciljeve:
- smanjenje troškova je glavni prioritet za 65 posto ispitanika, nakon čega slijedi
- povećanje sigurnosti za vozače i druge učesnike u saobraćaju (44 posto) i
- poboljšanje održivosti i smanjenje emisija (43 posto).
- Pouzdanost i smanjenje zastoja (41 posto), kao i prilagođavanje zahtjevima usklađenosti (35 posto) također igraju važnu ulogu.
https://www.verkehr.co.at/