Danska, Norveška i Švedska preuzimaju pionirsku ulogu u elektrifikaciji teretnog i putničkog saobraćaja. MAN Truck & Bus ispunjava tačne zahtjeve ovih tržišta sa svojim električnim gradskim autobusom MAN Lion's City E, potpuno električnim kombijem MAN eTGE i – od 2024. – također s novim MAN eTruckom. Prve namjere kupovine električnih kamiona su već potpisane.
Dok su neke druge evropske zemlje još u startnim blokovima, električna mobilnost je već u potpunosti stigla u Skandinaviju. To se odražava i u knjigama narudžbi ovog njemačkog proizvođača: do kraja 2023. godine ovdje bi trebalo biti u pogonu više od 370 električnih gradskih autobusa MAN. Ovome se dodaju i dalje narudžbe koje će biti isporučene u narednim godinama. Više od 130 električnih MAN eTGE kombija također je u službi skandinavskih kupaca od 2019. godine.
“Zbog političkih odluka koje su okrenute budućnosti, kao što je uvođenje cestarine zasnovane na CO2 u Danskoj i otvorenost za inovacije širokih slojeva stanovništva, nordijske zemlje igraju uzornu ulogu u pogledu e-mobilnosti. Ovakav duh je potreban širom Evrope kako bi preokret u transportu mogao uspjeti”, kazao je Alexander Vlaskamp, predsjednik Izvršnog odbora MAN Truck & Bus SE.
Oko 290 MAN-ovih električnih vozila, uglavnom kombija i gradskih autobusa, na skandinavskim je cestama od 2021. godine bez lokalnih emisija. Ali MAN je također jedan od pionira u električnim kamionima: prvi eTruck registrovan u Danskoj bio je MAN eTGM, koji je i danas u upotrebi za mliječnu kompaniju Arla. Dok se eTGM još uvijek proizvodio u malim serijama, novi MAN eTruck dolazi odmah s proizvodne trake. MAN će ga predstaviti – zajedno sa “Autobusom godine 2023” Lion's City E – na jednom od najvećih sajmova komercijalnih vozila u Skandinaviji: “Transportmessen” u Herningu u Danskoj. Kupci u Skandinaviji će tada dobiti prve električne kamione iz prvog proizvodnog talasa od 2024. godine. Trenutno se servisne lokacije intenzivno pripremaju za novu tehnologiju pogona. U Danskoj, Norveškoj i Švedskoj, MAN Truck & Bus ima servisnu mrežu od 80 lokacija, od kojih je 15 vlastitih operacija.
Ekstenzivna proizvodnja obnovljive energije čini zemlje Skandinavije planom za cijelu Evropu kada je u pitanju smanjenje emisije CO2 u sektoru transporta. Norveška ima skoro 100% održivu proizvodnju električne energije, uglavnom iz hidroenergije. U Danskoj je oko 74% i u Švedskoj 63% energije proizvedene 2022. godine bilo obnovljivo iz vjetra, vode, biomase ili sunca.
Nadovezujući se na to, državne institucije sjevernoevropskih zemalja rano su prepoznale potencijal promjene pogonskih tehnologija: udaljavanje od sagorijevanja fosilnih goriva ka korištenju električne energije kao izvora energije u vozilima. Danas više od 60% registracija novih putničkih automobila pokreće pogonski sistem sa nultom emisijom. Očekivani tržišni udio za komercijalna vozila na baterije na električni pogon je već oko 20% do 2025. godine
Ovi ciljevi se postižu i uz pomoć žestoke političke kontrole. Danska, na primjer, uvodi putarinu za kamione od 1. januara 2025. godine, s tim da su naknade raspoređene prema emisiji CO2. U Norveškoj i Švedskoj vlade su donijele zabranu prodaje dizel kamiona od 2030. godine. U glavnom gradu Danske Kopenhagenu od 2025. godine gradom će se voziti samo električni autobusi, a glavni grad Norveške Oslo želi postati prvi grad na svijetu bez emisija od 2030. godine.
Velike kompanije i maloprodajni lanci iz skandinavskog regiona takođe su rano počeli da pretvaraju svoja dostavna vozila na električne oblike pogona. U većini slučajeva, konverzija je praćena ambicioznim ciljem za smanjenje emisija CO2 povezanih sa transportom.
Izvor: https://www.man.eu/