Mađarski indeks cijena drumskog prevoza za četvrti kvartal 2023. godine (KFX 23Q4) koji je objavio DigiLog Consulting pokazuje kontinuirane gubitke industrije zbog pada potražnje i visokih troškova putarine.
U izveštaju se naglašava nepovoljno makroekonomsko okruženje koje utiče na taj sektor, a domaća potrošnja i maloprodaja nastavljaju da pokazuju negativan trend sa padom od oko 4 procenta na godišnjem nivou. Pored toga, industrijska proizvodnja, ključna komponenta potražnje za transportom, pala je za 7,4 procenta na godišnjem nivou.
Posebno zabrinjava pad obima trgovine, što se ogleda u negativnom trgovinskom bilansu u decembru, u kojem je izvoz pao više od uvoza. To je posebno pogodilo međunarodne teretne naprednjake, koji u velikoj meri zavise od tržišta EU za svoj uvoz i izvoz, što stvara dodatne izazove za tu industriju.
Uprkos smanjenju troškova goriva u poređenju sa prethodnim kvartalima, povećani su i drugi operativni troškovi kao što su plate vozača, putarine i održavanje vozila. Domaće putarine su se posebno povećale za 17,6 procenata, što može dovesti do povećanja troškova prevoza.
Indikatori efikasnosti i produktivnosti u sektoru drumskog transporta su se pogoršali, uglavnom zbog slabog obima porudžbina. To je dovelo do smanjenja kilometraže kamiona i povećanja praznih staza, što je dodatno povećalo troškove po kilometru natovarene za transportne kompanije.
Fluktuacije deviznog kursa, posebno povećanje vrednosti forinti u odnosu na evro, takođe su uticale na profitabilnost međunarodnog transportnog poslovanja, s tim što su prihodi uglavnom zasnovani na evrima, dok se troškovi snose u forintima.
Uprkos povećanju kamatnih stopa u poređenju sa prethodnim kvartalom, one nisu bile dovoljne da nadoknade rastuće operativne troškove, delimično zbog prenatrpanosti tržišta. Napadači tereta bore se da prilagode svoje kapacitete manjem obimu tereta, što rezultira smanjenjem stope prevoza.
Lesen Sie mehr unter: https://trans.info/de/ungarn-strassengueterverkehr-leidet-trotz-wirtschaftlicher-erholung-379289