Očekuje se da će se globalno tržište snabdijevanja željeznicom u narednih pet godina povećati za 19,5 procenata na 211 milijardi evra, pokazuje najnovije izdanje Svetske studije o železničkom tržištu koju je uradila Evropska asocijacija za železničku industriju (UNIFE).
Prognozirana putanja rasta značila bi prosječnu ekspanziju od oko tri odsto godišnje do 2027. Slijedi mala kontrakcija od 0,2 procenta u periodu 2019-2021 u odnosu na period 2017-2019.
Izvještaj koji je sastavila konsultantska kuća Roland Berger pokazuje da će rast biti najveći na odabranim tržištima u Africi i na Bliskom istoku, kao i u istočnoj Evropi. Međutim, infrastrukturne investicije u zemljama kao što su Kina, Francuska i Njemačka ostaju najveće.
Urbani i međugradski železnički sistemi, posebno u Kini, bili su glavni pokretači rasta.
Pristup tržištu ostaje oblast koja zabrinjava
U izveštaju UNIFE vide se obećavajući znaci u prozivci Evropskog sistema upravljanja željezničkim saobraćajem (ERTMS), Kontrole vozova (CBTC) zasnovane na komunikacijama i Digitalnog automatskog prevrata (DAC). Takođe naglašava potencijalne prednosti prediktivnog održavanja, 5G aplikacija, poboljšanih informacija o putnicima i rješenja za prodaju karata. U izveštaju se takođe očekuje da će Evropski zeleni sporazum biti važan pokretač kontinuiranog rasta.
Postoje i oblasti poboljšanja, kao što su prepreke ulasku na tržište. Prema UNIFE- u, 61 odsto globalnog željezničkog tržišta trenutno je otvoreno za međunarodne željezničke dobavljače. To, kažu u udruženju, ometa primenu inovativnih novih tehnologija i predstavlja prepreku naporima za dekarbonizaciju transporta.