Sarajevo, 2. mart 2025. – Prevoznici iz Bosne i Hercegovine sve češće prijavljuju nasilno otvaranje poluprikolica od strane hrvatskih carinskih službenika, bez prisustva vozača, uz istovremeno izricanje visokih kazni. Ove aktivnosti, koje su primećene na više graničnih prelaza između BiH i Hrvatske, predstavljaju ozbiljnu zloupotrebu položaja i potencijalno kršenje međunarodnih trgovinskih sporazuma.
📌 Šta se dešava na granici?
🚛 Hrvatski carinici nasilno otvaraju poluprikolice, iako vozači nisu prisutni i bez opravdanog razloga.
⚠ Nema jasnog pravnog osnova za ovakve postupke, a kazne se naplaćuju po različitim osnovama.
📢 Prevoznici tvrde da ova praksa nije prisutna kod prevoznika iz drugih zemalja, već je ciljano usmerena na kamione iz BiH.KONZORCIJUM LOGISTIKA BOSNE I HERCEGOVINE poziva nadležne institucije BiH, Evropsku komisiju i hrvatske vlasti da hitno reaguju i spreče nastavak ovih nezakonitih postupaka.
🚨 Pozivamo prevoznike da dokumentuju sve ovakve incidente (fotografije, snimci, zapisnici) i prijave ih nadležnim institucijama.
POLJSKA I PROBLEMI SA SENT SISTEMOM:
Prema prijavama prevoznika, poljske vlasti izriču visoke kazne kamionima iz Bosne i Hercegovine pod izgovorom da vozači nemaju papirni dokaz o SENT prijavi, iako poseduju validan elektronski kod, što je u potpunosti u skladu s propisima.
Ovakvo postupanje poljskih kontrolnih organa je neprihvatljivo, diskriminatorno i u suprotnosti s pravilima slobodnog kretanja robe u EU.
Ključni problemi:
📌 Prevoznici iz BiH su kažnjeni iako imaju validan elektronski kod SENT sistema.
📌 Ne postoji zakonska obaveza posedovanja papirnog dokaza, jer je elektronski sistem osmišljen upravo da zameni papirne dokumente.
📌 Ovakve kazne su selektivno primenjivane na prevoznike iz BiH, dok vozači iz drugih zemalja uglavnom ne budu sankcionisani.
📌 Kazne su izuzetno visoke i predstavljaju finansijski teret za prevoznike, čime se ugrožava ravnopravna konkurencija.
Naši zahtjevi:
1️⃣ Ministarstvo infrastrukture i Carinska uprava Poljske da odmah prestanu s nezakonitim kažnjavanjem prevoznika iz BiH i dostave jasno obrazloženje svojih postupaka.
2️⃣ Evropska komisija i Generalni direktorat za mobilnost i transport (DG MOVE) da ispitaju da li Poljska krši pravila EU o slobodnom protoku robe i primeni digitalne dokumentacije.
3️⃣ Ministarstvo transporta i komunikacija BiH da hitno reaguje kroz diplomatske kanale i zaštiti prevoznike BiH od diskriminacije u Poljskoj.
4️⃣ Prevoznička udruženja i međunarodne transportne organizacije (IRU, ETF, FIATA) da podrže inicijativu za ukidanje nepravednih kazni i obaveštavanje članica EU o ovom problemu.
Ukoliko se navedene zloupotrebe ne prekinu u najkraćem roku, prevoznici iz Bosne i Hercegovine će biti prinuđeni na organizovanje protesta, uključujući pravne postupke pred evropskim institucijama i potencijalnu blokadu određenih tranzitnih ruta.