Njemačka vlada pristala je dopustiti kineskom brodovlasniku Coscou da kupi dionice na kontejnerskom terminalu u luci Hamburg, javlja Reuters. Međutim, Kinezi dobijaju manji komad torte nego što su očekivali. Na sastanku prošle srijede, njemačka savezna vlada odobrila je kupovinu 24,9 posto udjela u kontejnerskom terminalu Tollerort u luciHamburg. U početku, Cosco je planirao preuzeti 35 posto dionica.
Prodaja dionica na terminalu izazvala je ozbiljne kontroverze i podijelila vladajuću koaliciju u Njemačkoj. Kancelar Olaf Schulz podržao je transakciju od samog početka. Prema izveštajima Rojtersa, kancelarka je pogurala prodaju akcija Kinezima uz podršku ministara njegove stranke SPD. Šulc bi trebalo da poseti Kinu početkom novembra.
S druge strane, protivnici transakcije od samog početka bila su ministarstva spoljnih poslova i ekonomije pod kontrolom koalicionih partnera Zelene stranke. Drugi koalicioni partner FDP-a takođe se protivio transakciji.
Otpor koalicionih partnera na prodaju lučkih dionica toliko je jak da je State Department izdao dopis protiv transakcije. Oni su istaklirizike povezane sa puštanjem Kineza u ključnu infrastrukturu i naglasili daće transakcija nesrazmerno proširiti uticaj Centralnog kraljevstva na nemačku i evropsku infrastrukturu. Iza transakcije stoje grad Hamburg i vlada države Schleswig-Holstein, koji smatraju da je Coscoova investicija korisna za luku.
Cosco je podnio ponudu za terminal u Tollerortu u septembru 2021. godine. HHLA, koja upravlja lukom Hamburg, prvobitno je prihvatila ponudu, ali je prodaja terminala predstavljena vladinom forumu zbog političkih implikacija kineskog učešća u jednoj od najvećih evropskih luka.
Ulazak u luku Hamburg preko Coscoa je još jedan primjer privlačenja kineske prijestolnice u evropske luke. Cosco posjeduje luku Pirej. Pored toga, različiti kineski entiteti imaju udele u nekim terminalima luka od strateškog značaja, kao što su Roterdam, Antverpen, Marsej ili Bilbao.