Kazne za prekršaje u drumskom prevozu relativno su niske u poređenju sa profitom koji je ostvarila prevara, rekao je holandski zvaničnik na konferenciji o rezultatima bezbednosti na putevima EU. Drumska saobraćajna policajka Marijke Eskes iznela je svoje primjedbe tokom svog govora o bezbjednosti na putevima na toj konferenciji, koja je održana u Briselu 8. decembra.
Među pitanjima koja je istakao Eskes bila je složenost pravila, kao i potreba za visoko kvalifikovanim inspektorima i oficirima.
“To znači da kaznu mogu izreći samo dobro obučeni policajci. Da biste pregledali kamion ili autobus, ovih dana morate biti stručnjak na visokom nivou“, rekla je Eskes. Eskes je podržala svoju poziciju primjerima. Između ostalog, osvrnula se i na zabranu provođenja 45 sati odmora u kabini. Eskes je istakla da ne postoji sveobuhvatna metoda kojom službenik to može pravilno provjeriti.
On je govorila i o poteškoćama u otkrivanju tahografskih manipulacija:
“Manipulacija tahografima je veoma sofisticirano kršenje koje samo veoma dobro obučeni oficiri mogu da otkriju. A za ovakve provjere pored puta policiji je potrebna specijalna oprema, koja je veoma skupa, pa je često jedva dostupna.”
Vjerovatno najvažnija lekcija iz Eskesovog izlaganja bila je da postoji nesrazmerna razlika između veličine kazni i finansijske koristi koju je prevoznik dobio od kršenja.
“Čini se da su kazne visoke, ali su niske u poređenju sa ekonomskom koristi od nepoštovanja zakona. Vidim dosta zastoja. Jedan od mojih policajaca u Holandiji je tri nedelje zaredom zaustavio kamion sa istim vozačem jer je tovar bio previsok i predugačak u odnosu na prikolicu. Vozač tvrdi da je njegov šef rekao da bi radije platio kaznu nego dodatno gorivo i dodatne plaće jer bi izgubio još jednu narudžbu za prevoz”, rekao je Eskes publici.
On je dodao da zbog finansijskih razmatranja prevoznici čekaju i održavanje vozila, zbog čega policija nailazi na dosta loše održavanih kamiona.
izvor: https://trans.info