Danas je prvi put ove nedelje i nažalost ne i poslednji blok check-in. Vozači će morati da se suoče sa redovima na nemačko-austrijskoj granici u Kufštajnu još tri dana (sutra, sreda, 7. jun i petak 9. juna). Danas je doziranje kamionskog saobraćaja izazvalo oko 25 km saobraćajne gužve. Red kamiona na bavarskom A93 nastavlja se sve do veze sa A8.
Ministarstvo prenosi i riječi njemačkog ministra prometa Volkera Wissinga: “Hitno nam trebaju rješenja jer je situacija dramatična s 50 kilometara redova u Bavarskoj. Vreme je da se nešto preduzme po tom pitanju.”
Ministar Salvini je objasnio da je “ovo neprihvatljiva situacija”. Ugovori i slobodno kretanje roba i usluga moraju se odnositi na sve. “Svi brinemo o životnoj sredini, ali koridor Brenner ne pripada samo Austriji, Njemačkoj ili Italiji, već pripada cijeloj Evropi”, dodao je Salvini.
Međutim, Evropska komisija je odlučila da ne pokrene postupak protiv Austrije zbog ograničenja Brenner. Umjesto toga, evropska komesarka za saobraćaj Adina Vălean i dalje se nada kompromisnim rješenjima za koja se očekuje da će Njemačka i Italija raditi zajedno sa Austrijom.
Austrijski ministar saobraćaja Leonore Gewessler također je govorio o tom pitanju, najavljujući nove razgovore sa svojim njemačkim kolegom Volkerom Wissingom, dodajući da uslov mora biti spremnost Italije da se vrati pregovorima.
Nažalost, šef tirolske vlade Anton Mattle potvrdio je da će se sadašnje maltretiranje nastaviti.
Prema izjavi Volkera Wissinga nakon sastanka u četvrtak, Njemačka, Austrija i Italija zatražile su od Evropske komisije da održi ministarski sastanak do jula. Zatim će se održati razgovori o prethodno razrađenom kompromisu, a to je sistem rezervacije slotova.
Hoće li slučaj ići u CJEU?
Nakon sastanka u četvrtak, italijanski ministar saobraćaja najavio je da namerava da se žali Austriji Sudu pravde EU (CJEU) na osnovu člana 259. Ugovor o funkcionisanju Evropske unije, prema kojem svaka država članica može pokrenuti postupak pred Sudom pravde Evropske unije ako smatra da druga zemlja EU nije ispunila obavezu iz Ugovora. Prvo, međutim, to pitanje mora biti izneseno pred Evropsku komisiju, koja mora da izda obrazloženo mišljenje. Ako Komisija nije iznijela mišljenje u roku od tri mjeseca od kada je predmet iznesen pred nju, odsustvo mišljenja neće spriječiti da se predmet iznese pred Sud.
Sistem za rezervaciju slotova ni za šta?
U međuvremenu, Austrijsko centralno špeditersko i logističko udruženje ne smatra da je sistem rezervacija slotova koji su predložile Bavarska, Tirol i Južni Tirol dobro rešenje. Organizacija se čak plaši da će pogoršati situaciju.
“Sistem koji još nije detaljno poznat ne bi rezultirao manjim prometom kamiona kroz Brenner, već više saobraćajnih gužvi i time potencijalno većim emisijama”, kaže Aleksandar Friesz, predsjednik udruženja. On naglašava da rezervacije neće funkcionisati jer nije uvek moguće tačno predvideti kada će kamion stići do granice.
Nažalost, prebacivanje teretnog transporta na željeznicu također ne dolazi u obzir zbog nedostatka kapaciteta. Čak i nakon što je završen takozvani bazni tunel ispod Brennerovog prolaza, prema navodima organizacije, u Njemačkoj i Italiji još uvijek nema pristupnih puteva do njega.
Kamioni ne prelaze Brennerov prolaz iz zadovoljstva. Oni služe za osiguranje sigurnosti snabdijevanja širom Evrope i neophodni su za Austriju kao komercijalnu i industrijsku lokaciju,” dodaje Friesz.
Sindikat ima drugačiju ideju za poboljšanje situacije u Brenneru. Organizacija sugeriše da bi ublažavanje noćne zabrane saobraćaja u Tirolu omogućilo nesmetan protok saobraćaja i značajno smanjilo rizik od saobraćajnih gužvi.
Podsjetimo, u drugoj polovini ove godine tirolska vlada je odredila još 17 rokova za doziranje kamionskog prometa na granici s Njemačkom.
IZVOR: https://trans.info/pl/ciezarowki-znow-stoja-w-korku-w-bawarii-ofni-346143