Marko Bloeman, izvršni direktor u Seabury Cargo, govorio je o dinamici tržišta vazdušnog tereta u IATA WCS. Potražnja za vazdušnim teretom se ublažava jer se kapacitet oporavlja, pokazuju nove analize. Govoreći na plenarnom Simpozijumu IATA Word Cargo (WCS) za 2022.
“Kako se pritisak potražnje za vazdušnim transportom teretom ublažava, prinosi pokazuju prve znake opadanja”, rekao je on tokom sesije dinamike tržišta vazdušnog transporta tereta tokom otvaranja plenarnog dana .Većina trgovinskih linija doživljava “značajan” pad vazdušne trgovine i to je rezultiralo paušalnom stopom rasta u godini do danas.Bloeman je rekao da je rast vazdušnog transporta i trgovine počeo da opada u aprilu i u julu je bio -7 odsto, na osnovu najvećih zemalja izvoza i uvoza.Negativan rast znači da bi industrija potencijalno mogla da vidi pad cele godine između -2 i -4 odsto naspram 2021.
U međuvremenu, iako je kapacitet vazdušnog tereta u oporavku, još uvek ima neki način da se vrati na nivo pre Kovida. Trenutno je 5% manje na nivou pre Covida. “Direktni kapaciteti vazdušnog tereta između Evrope i Azije pali su -11 odsto na -29 odsto od nedelje pre početka rata Rusije i Ukrajine”, rekao je Bloeman. Poređenja radi, “kapacitet između Evrope i Azije preko Bliskog istoka povećao se za više od 11 odsto.”.
Kina, koja čini 30 odsto globalne trgovine,odlazni kapacitet vazdušnog transporta tereta Šangaj PVG ove godine je na -19 odsto u odnosu na 2021. godinu, što je posljedica višestrukih zaključavanja. Međutim, sveukupno gledano, “stagniranje potražnje za vazdušnom trgovinom i oporavljanje kapaciteta rezultiralo je blago ublažavanjem pritiska industrije”.
Bloeman je rekao da je američka flota za vazdušni transport tereta, koja čini 40 odsto globalnog obima vazdušnog transporta tereta i može da se koristi kao pokazatelj onoga što bi moglo da dođe na ukupnom tržištu, stagnacija poslije najvećeg porasta u poslednjoj deceniji.
https://www.aircargonews.net/