Od američkog šešira do evropskog aero modela, od dizela do motora sa sagorevanjem vodonika do električnih pogona: Volvo Trucks će predstaviti gotovo gigantski asortiman kamiona u IAA Transportu. Detalji.
Ljubitelji švedskog proizvođača kamiona Volvo Trucks mogu da se raduju raznim uzbudljivim vozilima i tehnologijama u IAA Transportu. Vrhunac na štandu u Hali 21 će naravno biti novi evropski FH Aero. Pored toga, VNL-Hauber iz Sjedinjenih Država takođe će imati svoju evropsku premijeru. Takođe na startu: FM Low-Entry, Volvoov prvi kamion koji će biti dostupan isključivo sa baterijsko-električnim pogonom.
Od američkog šešira do evropskog aero modela, od dizela do motora sa sagorevanjem vodonika do električnih pogona: Volvo Trucks će predstaviti gotovo gigantski asortiman kamiona u IAA Transportu. Detalji.
11.07.2024Džulijan Hofman
Ljubitelji švedskog proizvođača kamiona Volvo Trucks mogu da se raduju raznim uzbudljivim vozilima i tehnologijama u IAA Transportu. Vrhunac na štandu u Hali 21 će naravno biti novi evropski FH Aero. Pored toga, VNL-Hauber iz Sjedinjenih Država takođe će imati svoju evropsku premijeru. Takođe na startu: FM Low-Entry, Volvoov prvi kamion koji će biti dostupan isključivo sa baterijsko-električnim pogonom.
D17 dizel, vodonik motor i e-osolica
Volvo Trucks je još jedan proizvođač kamiona koji se takođe fokusira na motore sa sagorevanjem vodonika. Prva odgovarajuća vozila trebalo bi da počnu sa praktičnim testovima sa kupcima već 2026. godine. Pozadina.
23.05.2024Julian Hoffmann
Volvo Trucks je nesumnjivo pionir kada su u pitanju baterijski električni kamioni. Od laganog FL Electric-a do FH Electric-a, pravi električni model već silazi sa proizvodne trake u serijskoj proizvodnji za svaku industriju. Međutim, Švedska je takođe otvorena za hidrogenska rešenja. Volvo kamioni sa pogonom na gorive ćelije već se testiraju. Oni će biti opremljeni gorivim ćelijama koje proizvodi Cellcentric, zajedničko ulaganje između Daimler Truck-a i Volvo grupe. U tu svrhu, švedska kompanija je objavila da sada razvija i kamione sa motorima sa vodonikom.
Prvi testovi 2026. godine, lansiranje na tržište do 2030. godine
Prema rečima proizvođača, prva praktična ispitivanja Volvo kamiona sa H2 motorima trebalo bi da počnu 2026. godine. Ispitivanja u laboratorijama i sa pravim vozilima sa hidrogenskim motorima su već u toku. Lansiranje odgovarajućih kamiona na tržište planirano je za kraj decenije. Kamioni će zatim upotpuniti alternativni pogonski asortiman švedske kompanije, koji će uključivati biogas, biodizel i HVO vozila, pored električnih kamiona i kamiona sa gorivim ćelijama.
Klasični dizel motori zahvaljujući HPDI tehnologiji
Međutim, Volvo Trucks će još jednom zauzimati poseban pristup sa svojim hidrogenskim motorima: kao i kod svojih kamiona na gas, Švedska takođe koristi tehnologiju direktnog ubrizgavanja pod visokim pritiskom (HPDI) sa vodonikom kao gorivom. Zahvaljujući maloj količini dizel ili HVO goriva za paljenje, motori rade klasično kao dizel motori. Volvo Trucks očekuje da će ovo poboljšati efikasnost, smanjiti potrošnju goriva i povećati performanse. Za razvoj i proizvodnju odgovarajućih komponenti, Volvo Grupa je nedavno najavila osnivanje zajedničkog preduzeća sa Westport Fuel Systems, specijalistom za HPDI tehnologiju. Prema navodima kompanije Volvo Trucks, kamioni sa HPDI hidrogenskim motorima sa HVO-om kao gorivom za paljenje biće klasifikovani kao “vozilo sa nultom emisijom” (ZEV) prema novim standardima EU o emisiji CO2.
Performanse i pouzdanost na nivou dizela
“Kamioni koji zadržavaju tradicionalni motor sa unutrašnjim sagorevanjem, ali rade na vodoniku, imaće iste performanse i pouzdanost kao i naši dizel kamioni, ali uz dodatnu korist od potencijalno veoma niske emisije CO2. Oni će biti vredan dodatak našim baterijski električnim kamionima, koji su već nekoliko godina na tržištu”, kaže Jan Hjelmgren, šef za upravljanje proizvodima i kvalitet u kompaniji Volvo Trucks. Očigledno je da su potrebne različite tehnologije za dekarbonizaciju teškog transporta. “Kao globalni proizvođač kamiona, moramo da podržimo naše kupce nudeći razna rešenja za dekarbonizaciju. Kupci imaju mogućnost da izaberu svoj pogonski sklop na osnovu transportnog zadatka, raspoložive infrastrukture i cena zelene energije.”
Što se tehnologije pogona tiče, D17 dizel motor sa 17 litara izmeštanja i do 780 hp je inače u centru pažnje. Pored toga, Volvo Trucks će prikupiti podršku za razvoj motora sa sagorevanjem vodonika. Ali Šveđani takođe imaju potpuno novu powertrain baziranu na električnoj osovini u prtljagu za modele sa vodoniranim gorivnim ćelijama i baterijama. Prema podacima švedske kompanije, ona će se koristiti samo u sledećoj generaciji ovih vozila, gde će obezbediti povećanje efikasnosti i dometa.
Kamioni sajma trgovine od FE do VNL
Konkretno, Volvo Trucks će lansirati probni kamion sa gorivom baziran na FH, FH16 Aero sa XXL kolibom, FH Aero Electric, FMX Electric, FM sa benzinskim motorom, FM low-entry, FE Electric i američki kamion VNL 860 sa punom opremom u IAA Transportu.
Rodžer Alm: Postrojavanje će pokazati snagu
Rodžer Alm, predsednik Volvo Trucksa, uveren je: “Naša linija na ovogodišnjem IAA će pokazati globalnu snagu Volvo Grupe i pokazati našu posvećenost nultoj emisiji i nultoj nezgodi – obe su podjednako važne za uspeh naših kupaca.”
https://www.eurotransport.de/artikel/iaa