Zašto proizvođači komercijalnih vozila toliko forsiraju pogon LNG-a? Zar LPG, dok ga puniš u vozilima, ne bi bilo lakše rukovati? Dostupnost na benzinskim pumpama je takođe bolja.
Dobro pitanje na koje se ne može odgovoriti ni jednim argumentom.
- Prvo, tehnička prilagođavanja bi bila skupa u slučaju monovalentnog sagorijevanja LPG u motorima, jer LPG sagorijeva veoma vruće i u skladu sa tim naglašava materijal.
- Drugo, LPG ima relativno veliku zapreminu, što bi značilo da bi rezervoari morali biti odgovarajući veći ili, obrnuto, domet bi se morao smanjiti.
- Treće, porez na energiju za alternativno gorivo raste godišnje, od 2023. godine poreske vlasti će tražiti 12,35 centi više po litru nego ove godine.
- i četvrto, Nemačko udruženje za tečni naftni gas (DVFG) procenjuje moguće smanjenje upotrebe LPG-a u poređenju sa dizelom u analizi od 23 odsto, ali ne uzima u obzir koliko se efikasno gorivo (na primer u poređenju sa dizelom u motorima za paljenje kompresije sa njihovom visokom efikasnošću) može pretvoriti u kinetičku energiju.
U svakom slučaju, CHM Trucktec, na primer, prepravlja dizel kamione sa LPG injekcijom. Oni zatim rade sa dizel-LPG mešavinom i stoga se očekuje da emituju pet odsto manje CO2 od njihovih monovalentnih dizel kolega.
https://www.eurotransport.de/