Izvršitelji su nedavno posvetili više pažnje izvještavanju o ispravnim aktivnostima u tahografu. Ovo je izvijestio Erik Busser, specijalista za vrijeme vožnje i odmora u Transport and Logistics Netherlands, na LinkedInu.
To je tako jednostavno: ako isključite paljenje kamiona, tacho automatski prelazi u režim mirovanja. Ali to je malo previše lako, jer se vozač ne odmara uvijek.
“Nedavno je vozač kažnjen u Njemačkoj jer vrijeme koje je proveo provjeravajući vozilo i njegov teret, ujutro, nije bilo registrirano kao ‘drugi posao’ u tahografu”, piše Busser. Inspektori sve više provjeravaju da li aktivnost odabrana u tahografu odgovara aktivnosti koju obavlja vozač.
“Ostale aktivnosti” (“čekići”) u tahografu uključuju utovar/istovar, vrijeme čekanja tokom utovara ili istovara kada očekivano trajanje nije unaprijed poznato, čišćenje, tehničko održavanje, nadgledanje ukrcaja i iskrcavanja putnika, kao i sve poslove za istog ili drugog poslodavca u ili izvan transportnog sektora.
Dakle, prilikom isključivanja kontakta, vozač mora razmisliti o tome što će učiniti i prebaciti tacho na pravu aktivnost. Također je moguće podesiti položaj u koji se tahograf isključuje kada se paljenje isključi.
Prelazak na pametni tacho 2.0 ide sporo, čuli smo u IAA Transportation.
Korištenje druge generacije pametnog tahografa uskoro će biti obavezno.
U okviru mobilnog paketa EU i Uredbe (EU) 2021/1228, Evropska komisija je također definirala daljnju proceduru za implementaciju digitalnog tahografa gen.2.
Za više informacija o zamjeni tahografa, možete pročitati priopćenje Ministarstva infrastrukture: Ministarstvo infrastrukture – Vijesti o zamjeni tahografa.
Novoregistrirana komercijalna vozila s najvećom dopuštenom masom većom od 3,5 tona i autobusi prilagođeni za prijevoz više od devet osoba moraju biti opremljeni pametnim tahografom druge generacije.
Svi kamioni preko 3,5 tone i autobusi prilagođeni za prijevoz više od devet osoba koje se koriste u prekograničnom saobraćaju moraju biti nadograđeni na drugu verziju pametnog tahografa ako su prethodno imali analogni ili digitalni tahograf 1. generacije.
Vozila u prekograničnom saobraćaju koja već koriste prvu verziju pametnog tahografa morat će naglo zamijeniti tahograf za drugu generaciju.
Osim toga, Paket mobilnosti predviđa da će nova kategorija vozila biti uključena u obaveznu upotrebu tahografa. Manja komercijalna vozila preko 2,5 tone u prekograničnoj upotrebi također moraju biti opremljena pametnim tahografom 2. generacije.
Nove pametne tahografske funkcije.
Otkrijte inovacije druge generacije digitalnog tahografa.
Samostalni zapis o prelasku granice
Galileo OSMNA mapa omogućava automatsko snimanje graničnih prelaza, što povećava efikasnost u bilježenju kabotaže. Ručni unos prijelaza će i dalje morati biti unesen ručno ako već nemate novu karticu označenu 2387/04.
Ručni unos cirkulacije i/ili istovara
Ručni unos za utovar i / istovar vam omogućava da unesete i potvrdite teretnu aktivnost u realnom vremenu. Prilikom ulaska u aktivnost, GNSS lokacija se bilježi.
ITS interfejs sa Bluetooth komunikacijom
Tahograf druge generacije uvodi obavezan ITS interfejs za siguran prijenos podataka. To uključuje lokaciju, aktivnost, vrijeme vožnje i podatke o vozilu.
Nova verzija svih karata
Od augusta 2023. dostupne su nove kartice vozača, kompanije i radionice. Kartice su također kompatibilne sa starijim verzijama tahografa.
Implementacija EU NUTS0 digitalne karte
Implementacija EU NUTS0 digitalne karte sa Smart 2, bilježi granične prelaze i nudi napredne funkcije, uključujući Galileo OSNMA autentifikaciju za GNSS pozicije. Također omogućava mogućnost nadogradnje bolje granične kontrole.