U noći između 29. i 30. oktobra, pomerićemo satove unazad jedan sat. Zašto je promjena vremena u tahografu odgovornost svakog preduzeća? Transportna industrija se zasniva na vrlo važnom elementu – vremenu. U slučaju da ne promijenite opremu za snimanje na način da ukažemo na tačno vrijeme, možemo se izložiti posljedicama nepravilne upotrebe tahografa ili jednostavno napraviti grešku u svakodnevnoj analizi radnog vremena vozača. Takva akcija može rezultirati novčanim kaznama i nepravilnostima u evidenciji.
Promjena vremena u analognom tahografu
Iako su analogni tahografi rjeđi u vozilima, njihovo prisustvo je i dalje primjetno. Ako koristite takav uređaj, imajte na umu da se najtačnije informacije mogu dobiti direktno iz instrukcije koju je pripremio proizvođač. Međutim, obratite pažnju na najvažniji element promjene vremena. Jedan od najčešćih problema jeste sama vremenska promena. U analognim tahografima, sat treba pomjeriti 23 sata naprijed (u većini tahografa nije moguće pomjeriti sat unazad).
Dakle, napravimo jednu punu rotaciju sata, a zatim dodamo još 11 sati. Najčešća greška je smjena od samo 11 sati koja može dovesti do situacije u kojoj je umjesto 7.00 ujutro 19 sati. Nakon podešavanja sata preporučuje se testiranje nekoliko minuta i njegovo uklanjanje. Zahvaljujući tome, uvjerićemo se da je grafikon nacrtan na pravom mestu ili da mu je potrebna korekcija.
Promjena vremena u digitalnom tahografu
Digitalni tahograf je mnogo napredniji uređaj jer radi u skladu sa Universal Time UTC. Shodno tome, to znači da je ovaj put nezavisan od vremenskih zona. Osim toga, UTC vrijeme se ne može mijenjati, a podešavanje vremena u uređaju odnosi se samo na tzv. lokalno vrijeme na tahografu.
Sa takvim uređajem, program koji analizira prekršaje i izmiruje radno vreme igra ključnu ulogu. Ovaj program, u vlastitom algoritmu, će promijeniti vremensku zonu. Sama promjena zavisi od zemlje u kojoj je vozilo registrovano. Štaviše, neki sistemi vrše ispravke tačno u naznačeno vreme, dok drugi menjaju podešavanja tek nakon zaustavljanja vozila. Zahvaljujući tome, ništa ne remeti prirodni rekord vožnje koji je napravio tahograf tokom UTC-a.
LINK VIDEO ZAPIS (7) Premik lokalnega in UTC časa na tahografu VDO – YouTube