Testiranje rashladnog sistema novog brenda Sunswap počelo je u Velikoj Britaniji. Ovo rešenje se zasniva prvenstveno na solarnoj energiji i očekuje se da će biti mnogo jeftinije za rad od običnog dizel generatora.
Sistem, nazvan Sunswap Endurance, zasnovan je na električnom hladnjaku novog dizajna. Potpuno je lišen jedinice sa unutrašnjim sagorevanjem, ali u svom kućištu ima modularnu bateriju za elektromotor. Drugi element su fotonaponski paneli, postavljeni na krov u čak dvanaest primjeraka i pokrivaju cijelu dužinu poluprikolice. Kompanija je ovo nadmašila sopstvenim upravljačkim modulom, koji se zasniva na niskom naponu (400V) za veću pouzdanost.
Testiranje rashladnog sistema novog brenda Sunswap počelo je u Velikoj Britaniji. Ovo rešenje se zasniva prvenstveno na solarnoj energiji i očekuje se da će biti mnogo jeftinije za rad od običnog dizel generatora.
Sistem, nazvan Sunswap Endurance, zasnovan je na električnom hladnjaku novog dizajna. Potpuno je lišen jedinice sa unutrašnjim sagorevanjem, ali u svom kućištu ima modularnu bateriju za elektromotor. Drugi element su fotonaponski paneli, postavljeni na krov u čak dvanaest primjeraka i pokrivaju cijelu dužinu poluprikolice. Kompanija je ovo nadmašila sopstvenim upravljačkim modulom, koji se zasniva na niskom naponu (400V) za veću pouzdanost.
Ovo rešenje je instalirano u poluprikolici Chereau, opremljenoj poboljšanim HFO panelima za izolaciju od pene. Vozilo je potom predato kompaniji za iznajmljivanje TIP, koja je isporučila električni hladnjača jednom od svojih kupaca, velikoj kompaniji u britanskoj prehrambenoj industriji. Ovo je mesto gde će se 12-mesečni test odvijati u normalnoj upotrebi.
Sunswap pretpostavlja da će fotonaponski paneli moći da obezbede električnu energiju za oko 80% radnog vremena generatora. Uzimajući u obzir britansku vremensku stvarnost, ovo bi bio zaista sjajan rezultat. Preostalih 20% dolazi od punjenja baterije iz spoljnog izvora napajanja, kao što je punjač postavljen na bazu. Kao rezultat toga, troškovi hlađenja će biti 80-90% niži nego kada se koristi generator sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.
Šta je sa zaštitom u slučaju kvara fotonaponskih panela? Pošto generator nema dizel, onda će puna odgovornost počivati na ramenima baterije. Ovde Sunswap navodi da će potpuno punjenje baterija održavati temperaturu 24 sata za zamrznuti teret, 48 sati za višetemperaturno punjenje sa kontinuiranim hlađenjem, ili 2-3 meseca za rashladno punjenje u režimu ekonomičnosti.