Evropska unija osigurava sedam milijardi eura za 134 transportna projekta u Evropi. Od toga, oko 500 miliona eura će ojačati njemački budžet za transport. Prema informacijama, međutim, 80 posto novca je namijenjeno za željezničke projekte.
Nakon odluke kabineta o federalnom budžetu za 2025. godinu prošle sedmice, što u konačnici dovodi do povećanja sredstava za put za 590 miliona eura u odnosu na tekuću godinu, pri čemu su sredstva za proširenje parkirnih mjesta za kamione od strane privatnih kompanija smanjena za trećinu na 30 miliona eura, a budžet Autobahn GmbH za rad, Planiranje, administracija ostaju isti, Evropska komisija je sada najavila daljnje finansiranje transportne infrastrukture EU, koja će, međutim, teći u željezničke projekte.
Sredstva od sedam milijardi eura namijenjena su za 134 EU projekta i dolaze iz “Instrumenta za povezivanje Europe” (CEF), centralnoevropskog finansijskog instrumenta za implementaciju evropske infrastrukturne politike. Od toga, 19 njemačkih projekata će biti finansirano, odnosno devet nacionalnih projekata i deset transnacionalnih projekata EU sa njemačkim učešćem.
Prema tome, budžet Federalnog ministarstva za digitalizaciju i transport (BMDV), koji je vrijedan oko 46,7 milijardi eura, bit će ojačan za dodatnih 479 milijuna eura iz Bruxellesa.
Ova sredstva će biti dodana redovnom budžetu i posebno će nam pomoći da nastavimo sa novom izgradnjom i proširenjem željezničke mreže, pored renoviranja i modernizacije”, rekao je savezni ministar Volker Wissing, pozdravljajući investicionu ofanzivu sa evropske strane.
Pregled njemačkih projekata:
- Njemačka / Poljska: Angermünde – Szczecin
Planiranje i izgradnja prekogranične dionice Angermünde (Njemačka) – Szczecin (Poljska) (BMDV, 131.921.457 eura). - Njemačka / Danska: Hamburg – Lübeck – Puttgarden
Ovo se odnosi na izgradnju dodatnih kolosijeka na postojećoj željezničkoj pruzi na ostrvu Fehmarn, koji su dio ukupnog projekta Fehmarnbelt Fixed Link (BMDV, 49.083.392 eura). - Njemačka / Švicarska: Karlsruhe – Basel sa dva projekta
odjednom Projekt se odnosi na radove na dionici 8 željezničke pruge između Karlsruhea i Basela. Glavna korist projekta je povećanje željezničkog kapaciteta i efikasnosti teretnog i putničkog transporta za poboljšanu prekograničnu vezu između Njemačke i Švicarske (BMDV, 38.686.540 eura). Drugi projekat finansiranja odnosi se na rad na dvije dionice željezničke pruge između Karlsruhea i Basela. Glavna prednost: veći kapacitet željeznice i efikasan teretni i putnički transport za poboljšanu prekograničnu vezu između Njemačke i Švicarske (BMDV, 140.722.409 eura). - Njemačka / Holandija: The Wunderline – Borderless European Rail Link
Radi se o proširenju prekogranične željezničke veze između Leera, Njemačke i granice sa Holandijom. Glavna korist je povećanje kapaciteta i efikasnosti željezničkog transporta u Holandiji kroz poboljšanu prekograničnu vezu između Njemačke (Bremen) i Holandije (Groningen). DB InfraGO AG osigurava 52.000.000 eura u tu svrhu. - Nadogradnje i nadogradnje za električne lokomotive
Projekat se odnosi na nadogradnju 19 teretnih lokomotiva na ERTMS nivo 2, osnovna linija 3. Glavna prednost projekta je povećanje kapaciteta, interoperabilnosti i sigurnosti TEN-T mreže u Njemačkoj. (RAILPOOL 7 GMBH & CO KG, 1.270.000 eura) - Modernizacija TEN-T mreže / usluga
C-ITS-a Očekuje se da će projekat doprinijeti modernizaciji TEN-T mreže daljnjom implementacijom konsolidiranih C-ITS usluga kako bi se poboljšala efikasnost postojeće infrastrukture, posebno u urbanim sredinama. Cilj projekta je održavanje i proširenje postojeće C-ITS infrastrukture i usluga i promocija njihove integracije unutar Njemačke i EU. Glavna korist projekta je pružanje kooperativnih usluga za bolje upravljanje cestovnim saobraćajem i pametniju i sigurniju mobilnost duž TEN-T mreže. (ITS MOBILITY GMBH 24.161.157 eura) - Punjenje baterija na obali s ciljem nulte emisije na Puttgarden-Rodby
vezi Projekat ima za cilj da stvori napajanje sa obale za teretne i putničke trajekte koji povezuju luke Rødby (Danska) i Puttgarden (Njemačka). Glavna korist od projekta će biti ekološki prihvatljiviji pomorski transport za teret i putnike. (Scandlines Germany GmbH 1.765.440 eura) - Izgradnja terminala za velike i teške uvjete rada na novom lučkom poluostrvu u luci Straubing-Sand
Projekat se odnosi na izgradnju teretnog terminala u luci Straubing-Sand na Dunavu. Prednost projekta je poboljšanje multimodalnosti transporta unutarnjim plovnim putevima kroz teretni terminal u luci na Dunavu u Njemačkoj. (Zweckverband Hafen Straubing-Sand 7.726.551 eura)
Ministarstvo saobraćaja također navodi da će biti finansirano i deset prekograničnih projekata sa njemačkim učešćem, za koje će “njemački projektni partneri dobiti dodatnih oko 31,6 miliona eura sredstava EU”.
https://trans.info/de/eu-millionen-verstar