U avgustu je špediterima u proseku trebalo 70 dana da plate svoje prevoznike.U avgustu su uslovi plaćanja za prevoz ostali nepromenjeni u odnosu na prethodni mesec, u proseku 70 dana. Nakon što je pre skoro dve godine odobren zakon koji je osudio na novčane kazne do 30.000 evra delinkvenciju u transportu – odnosno kada je prekoračeno 60 dana plaćanja – stalna opservatorija delinkvencije Fenadismera verifikovala je različita smanjenja u uslovima plaćanja, iako povremeno.
Ovim u avgustu procenat špeditera i posrednika koji se ne pridržavaju zakona o kašnjenju plaćanja iznosi 58%, iako su u većini slučajeva ekscesi roka plaćanja neznatni. Prema tome, od procenta neusklađenih kompanija, 64% je platilo manje od 90 dana, a samo 9% više od 120 dana, uzimajući u obzir da je ovaj opseg nepoštovanja u 2022. godini iznosio više od 20%.
Fenadismer brani potrebu intenziviranja djelatnosti po službenoj dužnosti koju provode Službe inspekcije prometa kako utovarnim tvrtkama tako i posrednicima, “da odlučno doprinesu poboljšanju stanja uvjeta plaćanja prijevoznicima”.
Među novinama uključenim u regulatorni projekat je i smanjenje maksimalnih uslova plaćanja na 30 dana, u odnosu na tekućih 60 dana, koji će se obračunavati od dana izdavanja fakture, automatski stvarajući zateznu kamatu u slučaju nepoštovanja ne dovodeći u pitanje odgovarajuću administrativnu kaznu. Uredbom je takođe predviđeno da se u svim državama članicama uspostavi režim sankcija za sve privredne sektore kako bi se pridržavanje novih mera koje treba odobriti bilo efikasnije.