Salzburger Eisenbahn Transport Logistik GmbH (SETG) je prva privatna železnica u Evropi koja je investirala u izgradnju novih kolaca za kola: SFLEXWOOD je novi standardni drveni vagon za različite dužine drveta, okruglo i testerovo drvo, dužine voza specifičnog za kupca i maksimalno ekološki.
Više od 20 godina iskustva u transportu drveta železnicom, brojni zahtevi kupaca i vođeni maksimalnom fleksibilnošću i efikasnošću: sredinom marta, prvi SFLEXWOOD voz je utovaren na vreme. Isto tako tačno, SFLEXWOOD vagoni su prethodno proizvedeni, odobreni i isporučeni od strane proizvođača Tatravagonka (Slovačka) u skladu sa specifikacijama Salzburger Eisenbahn Transport Logistik GmbH (SETG).
Karakteristike
Sa dužinom utovara od 17,20 m i građevinskim profilom ‘G2’, presek utovara od 8,8 m² na kraju su rezultat detaljnog planiranja. Ovo predstavlja najveći presek učitavanja svih vagona u Evropi. Tovar od preko 68 tona po vagonu rezultira maksimalnom težinom tereta od 2.380 tona po vozu. U zavisnosti od drvenih uslova, do 2.500 kubnih metara ili do 4.200 kubnih metara testere po vozu može se utovariti u SFLEXWOOD voz – prethodno neautirane vrednosti u smislu prostora za transport drveta u blokovske vozove u centralnoj i istočnoj Evropi.
Velika prednost: fleksibilnost
SFLEXWOOD se može koristiti univerzalno u većini evropskih zemalja – što je važan preduslov na fleksibilnom tržištu transporta drveta. Kompaktna dužina vagona SFLEXWOOD omogućava fleksibilne dužine vozova specifične za kupce, manje kretanja tokom utovara i istovara i samim tim optimalnu iskorišćenost često kratkih staza za utovar/istovar.
Maksimalne veličine, maksimalne
fleksibilnosti Prvi put od Drugog svetskog rata, privatna železnica je investirala u izgradnju novih vagona za transport drveta. SETG na taj način jača svoju ekspertizu u svom osnovnom segmentu, transportu šumskih proizvoda, a sada svojim kupcima nudi najveći i najsnažniji mogući voz drvenog bloka.
Windschnittig, effizient, sparsam
Jahrelange Erfahrung und Vergleiche haben letztlich dazu geführt, den SFLEXWOOD möglichst ‚windschnittig‘ zu bauen: Der Verzicht auf Stirnwände, der zentrale ‚Fischbauch‘ als Rahmenträger und weitere Bauaspekte sparen im Betrieb bis zu 25 Prozent Traktionsenergie, speziell bei Leergarnituren. In Zeiten hoher und schwer prognostizierbarer Energiepreise bedeutet dies größtmögliche Effizienz in der Holzlogistik per Bahn und machen den SFLEXWOOD zum modernsten Holzwaggon auf unserem Kontinent.
Kratko vreme manipulacije
Kupci i špediteri su takođe uključili svoje zahteve za brzo i lako učitavanje i istovar. Oba se ogledaju u SFLEXWOOD. Pravi stenčoni i bez prepreka u oblasti utovara/istovara znače brzo i lako vreme manipulacije za kupce i špeditere.
Deo železničke istorije
SETG CEO Ginter Pitterka objašnjava: “Kao SETG, uvek smo se snažno fokusirali na transport šumskih proizvoda. Sa prvom izgradnjom nove flote kolaca od Drugog svetskog rata privatnom železnicom, pišemo deo istorije železnice, da tako kažem. Istovremeno, našim korisnicima nudimo moderan standardni vagon sa maksimalnim utovarnim presekom i do sada nezabeleženim opterećenjem u blokovskim vozovima. Zahvaljujući našem višegodišnjem iskustvu u radu, uspeli smo da dizajniramo vagon što je više moguće klizavog vetra i tako uštedimo skupu energiju proklizavanja. Kao prvi korak, ulažemo 20 miliona evra u SFLEXWOOD flotu i tako ćemo sukcesivno proširiti našu flotu kola udela od 420 vagona.
Visoko efikasna logistika šumskih proizvoda železnicom “Sa SFLEXWOOD-om, ne samo da smo osmislili vagon sa maksimalnom efikasnošću i stavili ga na šine
, već smo smanjili i interfejse u održavanju i održavanju. Naša ECM sertifikacija je osnova za to”, dodaje Ćosić, šef vagonske flote u SETG-u.
“Kupci dobijaju drvnu logistiku iz jednog izvora, što znači da operacija, karavan, planiranje i zakazivanje dolaze od jedne kontakt osobe – zaposlenog u SETG-u. Istovremeno, proizvodimo sa što manje interfejsa. Rezultat je visoko efikasna logistika šumskih proizvoda na železnici”, zaključuje Rašid Engler, SETG Sales.