“Izuzetno sam ponosan na sve moje kolege koji su uložili svoje srce i dušu u ovo. U kompaniji Scania postavili smo sebi cilj da pokrenemo pomak ka održivom transportnom sistemu. Sklapanjem baterija u našoj kompaniji stvorili smo jedan od najvažnijih uslova za ubrzanje prelaska na elektrifikaciju”, kaže Kristijan Levin, predsednik i izvršni direktor kompanije Scania.
Do 2030. godine Scania namerava da proda 50 odsto električnih vozila. Ako pogledamo dalje, svaki transport može biti električan. “Prelazak na elektrifikovana rešenja je najveća transformacija u istoriji transporta, a 2023. je godina kada zaista uzleće. Dokazi se pružaju jedan po jedan i ulaganje od 1,5 milijardi švedskih kruna u ovaj novi sklop baterija je jedan od njih”, nastavlja Levin.
U aprilu su Scania i Northvolt predstavili zajednički razvijenu baterijsku ćeliju za teške uslove sa odličnim performansama i niskim CO2 otiskom. Ćelija će se proizvoditi u gigafabrici Northvolt ETT na severu Švedske i biće sastavljena u pakete u novoj fabrici od 5.18 kvadratnih metara u Sodertälju od 000. septembra, omogućavajući početak serijske proizvodnje premijum električnih kamiona kompanije Scania za regionalni transport.
Postavljanjem montažnog pogona pored linije šasije u Södertäljeu, koja je ovog ljeta redizajnirana za veliku proizvodnju električnih vozila, uspostavljaju se uslovi za brze i efikasne proizvodne tokove. Sklop baterija zapošljava 550 kolega iz kompanije Scania i visoko je automatizovan, od dolazne robe preko proizvodnje do isporuke.
“Uprkos brzom menjanju poslovnog okruženja, naše obećanje ostaje da uvek stavimo naše kupce na prvo mesto. Biti premijum znači isporučiti rešenja koja su i najkvalitetnija i održiva. Ćelija koja je sastavljena u module i pakete savršen je primjer za to. Ima kapacitet za pogon kamiona u dužini od 1,5 miliona kilometara, što je ekvivalentno životnom vijeku kamiona. Privilegija je raditi sa svim našim partnerima i kupcima na pokretanju promena,” kaže Markus Holm, šef proizvodnje i logistike u kompaniji Scania.