Vožnja sa slabo obezbeđenim teretnim troškovima u najboljem slučaju “samo” novca u vidu novčanih kazni. U najgorem slučaju, može oštetiti i imovinu i ljude ako roba napusti prevoznika.
“Čak i ako je teretni prevoznik zapečaćen, ne treba zaboraviti da je vozač taj koji je odgovoran za obezbeđivanje tereta”, kaže saobraćajni policajac Peter Ban.
Vozač kamiona za prikolice iz istočne Evrope to je doživeo juče.
Prikolica je utovarena u Danska je juče uveče bila na putu ka severu Švedske sa poštanskim paketima različitih veličina kada je vagon zaustavila saobraćajna policija u Helsingborgu.
Saobraćajni policajac Peter Ban kaže da se kapela nesigurno iskupila i zato je odlučio da je ponese sa sobom na kontrolni punkt u Långebergi da vidi kako se odvija dotični transport.
Činjenica da je osiguranje tereta imalo više za poželjeti postalo je prilično samooznačavajuće.
“Kada je vozač otvorio zadnja vrata, mnogi paketi su se srušili na zemlju. Paketi su stalno ispadali nekoliko minuta”, objašnjava Peter.
Roba je bila u blaženom neredu na prikolici.
“Izgledalo je kao da su napunjeni utovarivačima točkova kroz krov krošnji. Usmjerene strelice na paketima pokazivale su u svim mogućim smjerovima, rijetko prema gore, dodaje Peter Ban.
Čak i ako se vozač – ili vozači u ovom slučaju (dvostruko osoblje) – nisu sami utovarili, odgovornost pada na vozača.
“Legalno, to je slučaj”, kaže Peter.
Bilo je to mnogo sati rada za vozače. A rad znači da morate pratiti i tahograf.
“Ispostavilo se da oba vozača nisu stavila tahograf na ‘drugi rad’, već umjesto toga odmaraju.
To nedolično ponašanje koštalo je dva SEK po 4.000. Međutim, osoba koja je vozila u vrijeme inspekcije morala je snositi i troškove neispravnog obezbjeđenja tereta, što košta 1.500 švedskih kruna.
“Ali ove kazne su prepolovljene, kao što znate. Dakle, jedan je kažnjen sa 4.750 švedskih kruna, a drugi sa 4.000 švedskih kruna”, kaže Peter Ban.
Danas, u četvrtak, zaplenjeno je osiguranje tereta i isplaćena je kazna. To je omogućilo da se poštanski prevoz nastavi prema konačnom odredištu.
Istovremeno sa Peter Ban danas zaključuje svoj slučaj, švedski kamion se maše na kontrolni punkt. To je uradio inspektor za automobile Daniel Ferm, koji je dobio još jedan uobičajeni slučaj na svom stolu.
“To je onaj dozeri sa otvorenim gomilama leminga voze okolo sa njima otvorenim. To čini vozilo preširokim – objašnjava on.
Kamion je takođe imao plug bez zaštite.
– Prijavljeno je kao istureni detalj, dizajn neprikladan. To ne znači nikakve novčane kazne, ali to će biti oštra sekunda u inspekcijskom svijetu, što znači da će doći do ponovne inspekcije i to naravno košta, kaže Daniel.
Vozač je kažnjen sa ukupno 2.250 švedskih kruna zbog nezatvaranja hrpa i zbog “neovlaštenog osvjetljenja”.
“Morao je da provede i sat vremena loveći mlinarske mase, odnosno mleveni asfalt, kako bi zatvorio gomile. Najbolje je, naravno, zatvoriti vrata prije utovara, preporučuje Daniel Ferm.