Slobodno kretanje dobara u EU, jedna od 4 temeljne slobode sa ustavnim statusom, izgleda da je samo prijateljska preporuka za Austriju. Nakon brojnih anti-tranzitnih mjera posljednjih godina, s kojima austrijska država Tirol masovno ograničava drumski teretni saobraćaj preko Brenner passa, željeznička veza se sada također reže.
Za transportna preduzeća pogođena sektorsko zabranom vožnje i zabranom noćne vožnje na autoputu Intal, ROLA je jedini način za transport neophodnog za privredu i stanovništvo. Sada će ROLA veza Wörgl – Brenner, koja je važna za Brennerov tranzit, biti u potpunosti zatvorena između 19.08.2022. i 29.08.2022 zbog ekstenzivnih građevinskih radova. Za to vrijeme otkazuje se do 24 voza dnevno u svakom smjeru.
Kako bi se osiguralo održavanje italijanskog saobraćaja, BGL je stoga pozvao tirolske državne vlade da ukine sektorsko zabranu vožnje i zabranu noćne vožnje na autoputu Intal za vrijeme trajanja zatvaranja ROLA.
ROLA operater Rail Cargo Austria (RCA) najavio je da će u navedenom periodu povećati uslugu vlakova ROLA Trento – Wörgl. Međutim, vremenski raspored koji je objavila RCA za dotični period ni na koji način nije dovoljan da bi se saobraćaj mogao pouzdano i razumno održati za vozače. Na primjer, ponuda na ruti Wörgl – Trento treba smanjiti za samo jedan (!) Vozna veza će tada biti povećana na 5 polazaka dnevno i u smjeru. To znači da se broj od 24 voza na ruti Wörgl-Brenner koji su otkazani zbog gradilišta ni na koji način neće apsorbrati.
S obzirom da Komisija EU pridaje primjenu sektorske i noćne zabrane vožnje na autoputu Inntal uvjetu pružanja dovoljno alternativa na pruzi za pogođena transportna preduzeća, jedino rješenje sa stajališta BGL-a je privremeno ukinuti obje zabrane.
Kretanje dobara unutar EU mora ostati zagarantovano, temeljne slobode se odnose i na Austriju! U suprotnom, Komisija EU mora odmah intervenisati. (izvor:https://www.bgl-ev.de/)