Retro Classics Stuttgart se vratio: u uobičajenom periodu, bez paralelnih događaja ili ograničenja – i sa rekordnom posećenošću. Prijatelji istorijskih kamiona i autobusa takođe su dobili vrednost svog novca.
Svako ko je imao utisak 2022. godine da će veterani komercijalnih vozila voditi samo tajanstvenu egzistenciju u Retro Classicsu, ovog proleća se pomirio sa Štutgart sajmom klasičnih automobila. Ponovo je postojala hala u kojoj se dovezao značajan broj istorijskih kamiona i autobusa. I to na takav način da takođe možete da kružite i fotografišete eksponate relativno nesmetano. Reč je o hali 5, koja je zamenila Halu 8, koja je nekada bila rezervisana za komercijalna vozila i sada je upražnjena.
Da, čak ni Retro Classics više nije tako ekspanzivan kao u pred-Korona godinama, već ostaje jedan od najvećih i najlepših sajmova te vrste. Sada je, prema sopstvenim informacijama, čak zabeležila rekordan broj posetilaca: više od 82.000 posetilaca pohrlilo je u sedam izložbenih sala u od 23. do 26. februara 2023. godine. Mnogo toga se takođe dogodilo iza kulisa: organizator privatnog sajma AFAG preuzeo je organizatora sajma trgovine Retro Mesen GmbH, u čijem portfoliju se nalaze Retro Classics Stuttgart, Retro Classics Bavaria u Nirnbergu i Euro Motor u Štutgartu. Svi događaji će se i dalje odvijati na poznatim lokacijama.
50 godina Mercedes-Benz NG
Ali da se vratimo na Halu 5, na nešto veće automobilsko blago: Konrad Auwärter, Nutzfahrzeug Veteranen Gemeinschaft e.V. i Interessengemeinschaft Süddeutsche Lkw-Veteranen-Freunde još jednom su pružali izvanredne usluge odgovarajućem uvažavanju istorijskih komercijalnih vozila. Pod sloganom “50 godina nove generacije”, izloženo je nekoliko predstavnika ove Mercedes-Benz serije modela, izgrađene od 1973. do 1988. godine. “NVG i IG Süd su uspeli da predstave sve nivoe modela (NG 73, 80 i 85) i sve taksi varijante sa pet vozila”, izvestio je Peter Steckel, 1. predsednik Nutzfahrzeug Veteranen Gemeinschaft e.V. Sada kada je udruženje u mirnijim vodama, planirano je više trgovinskog sajma, kao Ralf Klajn sa tribine.
Popularnim modelima premošćavanja taksija dominirao je jedan od poslednjih preživelih Neoplan Skylinersa, izgrađen 1968. U to vreme, trener na dabl-dekeru pratio je Olimpijski reli ’72 kao novinarski autobus širom Nemačke, a bio je prisutan i na oživljavanju ovog legendarnog mitinga u avgustu prošle godine. Pored toga, Konrad Auwärter je pokrenuo specijalnu emisiju “Karosseriebau Voll, Würzburg”. Izloženi su Opel Blitz, izgrađen 1960, i Mercedes-Benz, svaki sa punim telom.
Muzej Vatrogasne brigade Vinenden izneo je nekoliko prvoklasnih dobro održavanih starijih semestara: vatrogasna vozila iz tridesetih godina prošlog veka, uključujući merdevine magirusske okretne stanice tipa DL 1930, koje je od 18. do 1939. koristila profesionalna vatrogasna brigada u Štutgartu. Ovde je još uvek bio potreban čist ručni rad – za volanom, prilikom produženja potkrepredsanja i prilikom podešavanja i poravnavanja drvenih merdevina.
Puno istorijskih specijalnih vozila
Policijski muzej Štutgart i Istorijska kolekcija THW takođe su bili na licu mesta kao čuvari istorijskih specijalnih vozila sa plavim svetlima na krovu. Ovo poslednje je pauziralo 2022. godine, sada dokazani tim sajma oko Rajner Mahna javio se pun energije – i obnovio uživo DKW brzi aster 3=6 iz 1956. Motor sa dva poteza je takođe bio dostupan na THW-u u to vreme, ali samo kratko i bez plavog svetla. “Dok sada stojimo u Hali 5, ponovo smo pravilno zastupljeni”, zadovoljan je Rajner Mahn. Istoričari volonterske tehnologije takođe su imali okrugli šešir Mercedes-Benz LAK 1113 iz lokalnog dela Ludvigsburga i terensku kuhinju tipa Progres FKH 57/7 sa sobom. Ako želite, mogli biste da pozirate ispred ovog drugog sa keceljom, čamcem i XXL viskijem.
A ako volite malo teži i sve terenniji teren, naći ćete ono što tražite nekoliko metara dalje na štandu Bundeswehra. Ovde su zaposleni u WTD 41 Triru predstavili nekoliko Bw klasika kao što su kamion 10 t mil gl KAT I 8×8 i VW 181 Kübelwagen. Apsolutna retkost i svakako najdeblji brumer na ovom sajmu bio je 8×8 demonstrator oklopnog transportera Fuksa iz 1982. Napravljen je u svrhu testiranja holandskih oružanih snaga, ali nikada nije ušao u produkciju serije jer je izgubio previše manevrisanja i brzine zbog dodatne osovine i teže nadgradnje. Kap gorčine za sve one koji su sami vozili KAT I tokom služenja vojnog roka: Kako je rečeno na štandu Bundeswehra, poslednji preostali primerci sukcesivno su u penziji, jer tehnički više nisu ažurni. Nadamo se da će jedan ostati – za sledeći Retro Classics.
https://www.eurotransport.de/