Kompjuteri koji kontroliraju pogonski sklop sve više postaju predmet policijskih inspekcija. Još jedna takva situacija dogodila se prošle sedmice u Njemačkoj, kod Dortmunda, koja je završila uklanjanjem opreme i zabranom daljnje vožnje.
Prethodna generacija Scania, u vlasništvu poljske transportne kompanije, zaustavljena je 17. aprila na autoputu A1. Policijska dijagnostika je u početku otkrila prisustvo neoriginalnog softvera koji kontroliše pogonski sklop. Zbog toga su policajci pozvali pravilno licenciranog dijagnostičara na lice mesta, koji je potvrdio da je izmenjen modul kontrole ubrizgavanja AdBlue, kao i da je deaktiviran obavezni limitator brzine.
Na mjestu inspekcije Nijemci su podigli kabinu i odvrnuli manipulirane komade opreme. Oni se koriste kao dokaz u pokrenutom upravnom postupku. Istovremeno, prijavljeno je da će kamion moći da nastavi svoju rutu tek nakon ugradnje novih, pravnih komponenti, kao i njihove policijske inspekcije pre polaska. Sami policajci procijenili su troškove takve operacije na 10.000 eura, ali je prijevoznik najavio da će preuzeti mobilni servis s poljskog kako bi smanjio troškove.
Radi kompletnosti, prisjetio bih se prijašnjih slučajeva ove vrste, također iz Njemačke. Prošle godine se dosta govorilo o presudi Upravnog suda u Kelnu, koja je kamion sa modifikovanim izduvnim sistemom snizio na Euro 0 standard. Kao rezultat toga, prevozniku je naređeno da preplati putarinu iz proteklih mjeseci. Nešto ranije, tu je bio i slučaj Scania R580, koji je ojačan na 800 KS, a istovremeno je i AdBlue injekcija deaktivirana. Vlasnik ovog vozila optužen je za “falsifikovanje dokumentacije”, što je teško krivično delo. Dakle, ukratko, bilo koji oblik smetnji sa softverom ili električnom opremom danas postaje veoma opasan…
Konfiskovani AdBlue kontrolni modul: