Autobahn GmbH i BALM objavljuju rat preopterećenim kamionima. Potpuno digitalni sistemi mogu se koristiti za identifikaciju sumnjivih kamiona.
Autobahn GmbH i Federalna kancelarija za logistiku i mobilnost (BALM) dogovorili su se u sporazumu o saradnji o uspostavljanju i upravljanju ukupno 16 kontrolnih tačaka težine u federalnoj mreži autoputeva kako bi se smanjio rizik od preopterećenih kamiona za bezbednost na putevima i teret na infrastrukturi.
Već krajem 2024. godine, rana pilotirana stanica za kontrolu težine na A4 između Aachena i Kölna (Sjeverna Rajna-Vestfalija) ići će u testiranje. Do 2028. godine biće postavljeno ostalih 15 kontrolnih tačaka. Troškovi za svako kontrolno telo iznose oko 2,5 miliona evra.
Zaštita mostova i učesnika u saobraćaju
U zajedničkom saopštenju se navodi da je zaštita strukturne infrastrukture – posebno mostovskih konstrukcija – od najveće važnosti; kontrola tezine kamionskog saobracaja i povezana kazna prekrsaja pomocu u izbjegavanju negativnih efekata zbog nedopustivo visokih osovinskih opterecenja . Pored toga, preopterećeni kamioni bi ugrozili bezbednost na putevima zbog većih udaljenosti kočenja i veće energije udara.
Prema sporazumu o saradnji, Autobahn GmbH će biti odgovoran za planiranje, izgradnju i rad kontrolnih tačaka težine. BALM preuzima kontrolu nad vozilima koja su preopterećena.
Evo kako sistem funkcioniše:
Tehnička oprema se, između ostalog, sastoji od takozvanog sistema vaganja u pokretu, koji određuje osovinska opterećenja kamiona na otvorenoj pruzi nekoliko kilometara pre kontrolnog područja. Merna tehnologija instalirana na kolovozu autoputa omogućit će predselekciju preopterećenih vozila u budućnosti.
Oni se zatim preusmeravaju u prostor za odmor pomoću telematski kontrolisanih LED displej ploča. Na posebnoj traci prostora za odmor koristi se stacionarna skala za određivanje tačnog viška težine kamiona na sudski dokazni način. Ako je teret pretežak, dalje putovanje će biti zabranjeno i biće izrečena novčana kazna vozaču i vlasniku.
Odgovornost za transportnu industriju
Komentarišući sporazum, Kristijan Hofman, predsednik BALM-a, rekao je: “Ovo nam neće samo omogućiti da ostvarimo naš cilj visoko efikasne i sistematske kontrole teško natovarenih kamiona. Na taj način transportna industrija treba da bude obavezna i da preuzme veću odgovornost kako bi se izbeglo preopterećenje kamiona.”
“Bezbednost na putevima je glavni prioritet – usaglašenost sa dozvoljenim osovinskim opterećenjima i ukupnim masama je od najveće važnosti za to. Pozdravljamo nove inspekcijske organe ako
Crna ovca se efikasno filtrira,” kaže prof. dr Dirk Engelhardt, portparol Upravnog odbora, Federalne asocijacije za drumski transport, logistiku i upravljanje otpadom (BGL). Istovremeno, međutim, Engelhardt je apelovao na nadzorni organ da napravi razliku između fundamentalnog ili namernog preopterećenja ukupnih masa i, na primer, preopterećenja osovine zbog parcijalnih aspekata pražnjenja. “Pozdravili bismo kada bi se u odgovarajućoj stručnoj studiji istražili novi koncepti vozila kako bi se problem rešio novim kombinacijama vozila sa više od pet osovina.”
https://www.eurotransport.de/