Jedna od glavnih zabrinutosti koja je nastala zbog uništenja grčke željezničke mreže u poplavama početkom septembra bio je lanac snabdevanja između luke Pirej i centralne Evrope putem železnice. COSCO i njegove podružnice trenutno sprovode alternativno rešenje koje podrazumeva slanje kontejnera, koji su prethodno bili premešteni vozovima, u luku Rijeka u Hrvatskoj brodom.
Odatle, teret može da nastavi svoj tranzit šinama ili kamionima i stigne do odredišta kao što je Budimpešta. Ovo rešenje je primenjivano i ranije, tačnije 2015. godine, kada je granični prelaz Eidomeni između Grčke i Severne Makedonije zatvoren u vreme vrhunca migrantske krize na Balkanu. Prema luci Pirej, situacija utiče na oko četrnaest dnevnih vozova za i iz Balkana i Centralne Evrope. Kako procenjuje Helenska železnička organizacija (OSE), situacija će se neznatno poboljšati za mesec dana kada će grčka železnička osovina sever-jug ponovo početi sa radom na jednom koloseku i na dizel pogon. Ovo rešenje će se ticati samo teretnih vozova, a ne putničkih usluga, iako je uz ograničenja brzine neizvesno koliko će ublažiti Pirej i COSCO.
Dvije godine pre nego što se vratim na pravi put S druge strane, vremenski okvir i troškovi za kompletnu rekonstrukciju železničke mreže u Grčkoj se stalno menjaju. Sa 50 miliona evra troškova i oštećenja saobraćaja za mesec, procena štete OSE je prešla na 160 miliona evra troškova, mesec dana bez voznog saobraćaja i godinu dana dok linije ne budu u potpunosti operativne. Međutim, postoji novi uvid u situaciju, a troškovi i vreme se još više povećavaju. Generalni direktor OSE, Panagiotis Terezakis, pomenuo je za grčki list Vradini da je očekivani datum kada će mreža biti u potpunosti operativna verovatno 2025. godine, a da će troškovi obnove premašiti 180 miliona evra.
On je takođe prokomentarisao da je prvi put tokom svoje 40-godišnje karijere u grčkim železnicama da je bio svedok štete u tolikoj meri. „Biće nam potrebne najmanje dve zime da to prebrodimo, a radovi će morati da se raspišu, što zahteva dug i naporan proces“, zaključio je on.
https://www.railfreight.com/