CMA CGM-ova divizija Ocean zabilježila je prihode od 24,8 milijardi dolara, što je gotovo dvostruko više od prošlogodišnje brojke od 46,6 milijardi dolara. EBITDA je iznosila 6,8 milijardi dolara, što je znatno ispod nivoa iz trećeg kvartala 2022. godine (26,3 milijarde dolara).
Kao što je već pomenuto, na poslovne brojke uticale su niže stope tereta, jer je u periodu januar-septembar 2023. godine obim tereta koji je prevezen iznosio nivo od 16,34 miliona TEU, samo neznatno ispod prošlogodišnje cifre, odnosno za nešto manje od 250.000 TEU.
Sektor logistike je prošao bolje. Prihodi su iznosili 11,3 milijarde dolara, što je za samo 1,6 odsto manje u odnosu na prvih devet meseci prošle godine. S druge strane, EBITDA je dostigla 1,047 milijardi dolara, što je veća cifra nego u istom periodu prethodne godine (prethodni period 2022: 949 miliona dolara).
Ostale aktivnosti (uključujući lučke terminale), koje čine samo delić neto prihoda Grupe, takođe su imale bolje rezultate od osnovnog poslovanja. Prihodi su bili nešto bolji od prošlogodišnjeg perioda od 1,4 milijarde dolara u tekućoj godini u odnosu na 1,38 milijardi dolara u 2022. godini, dok se EBITDA pogoršala, spustivši se na 151 milion dolara krajem septembra sa 352 miliona dolara godinu dana ranije. To je delimično zbog prošlogodišnjih investicija u terminale u regionu Njujork/Nju Džersi.
Rodolphe Saade, izvršni direktor CMA CGM-a, naglasio je da je rast logističkih i terminalnih divizija učinio grupu mnogo otpornijom na šokove koji bi se mogli dogoditi u sljedećem ciklusu globalne ekonomije.
U narednim kvartalima, Grupa će se fokusirati na održavanje discipline troškova, dalji razvoj politike dekarbonizacije i integraciju kompanija stečenih u poslednje dve godine. CMA CGM ne očekuje da će se globalna ekonomija značajno oporaviti 2024. godine i očekuje da će dodatni kapaciteti na tržištu imati domino efekat na cene kontejnera.
Hapag-Lloyd također bilježi pad
Hapag-Lloyd je ostvario prihod od 14,1 milijardi evra u prva tri kvartala 2023. godine. To je značajan pad od 47,2 odsto u odnosu na 26,7 milijardi evra u istom periodu prethodne godine.
Zarada nemačke grupe EBIT (zarada pre oporezivanja) dostigla je 2,76 milijardi evra u prvih devet meseci 2023. godine, što je oko pet puta manje nego u istom periodu prethodne godine (period prethodne 2022. godine: 14,2 milijarde evra).
Dobit Grupe pala je i na 3,1 milijardu evra u prvih devet meseci ove godine, u poređenju sa 13,8 milijardi evra zabeleženih u istom periodu prošle godine.
Preneseni volumeni bili su gotovo isti kao u Vorjahreszeitraum.In prvih devet mjeseci ove godine Hapag-Lloyd je prevezao 8,91 milion TEU-a, u poređenju sa 8,97 miliona TEU-a u prethodnoj godini. Pad zarade prvenstveno je posljedica znatno nižih stopa kontejnera u pomorskom transportu.
Prema Hapag-Lloydu, prosječna cijena tereta po TEU u prvih devet mjeseci ove godine iznosila je 1,6 dolara, u odnosu na 2,9 dolara godinu dana ranije. Hapag-Lloyd je odlučio podijeliti svoje poslovanje na Ocean Freight i terminalni posao. Potonje područje je još uvijek u izgradnji, ali će uključivati upravljanje 20 terminala Hapag-Lloyd u Evropi, Americi, Indiji i Sjevernoj Africi, između ostalih.
Za 2023. godinu, Hapag-Lloyd predviđa EBIT od 2,2 do 3,1 milijarde eura i EBITDA od 4,1 milijarde eura do 5 milijardi eura. Kompanija ističe da je ova prognoza podložna neizvesnosti među mnogim kupcima zbog geopolitičke situacije, inflacije i uporno visokog nivoa zaliha. Ako se spot stope ne oporave, mogli bismo biti u nekim teškim kvartalima, rekao je Rolf Habben Jansen, izvršni direktor Hapag-Lloyda.
Nema svijetlih točaka za budućnost?
Drugi najveći igrač na tržištu, Maersk, također se bori sa sličnim problemima kao CMA CGM i Hapag-Lloyd. Danska grupa je u prvih devet meseci ove godine ostvarila prodaju od 39,2 milijarde dolara. Iako je riječ o velikoj sumi, prodaja je u istom periodu prošle godine i dalje iznosila 63,7 milijardi američkih dolara. EBIT je iznosio 4,5 milijardi dolara. To je pet puta manje od 25,7 milijardi dolara zabeleženih u istom periodu prošle godine.
Iako je grupa bila u usponu sa neto profitom od 4,4 milijarde dolara, zarada je bila ispod nivoa iz prethodne godine od 24,34 milijarde dolara.
Prihodi od okeanskog tereta pali su za 48 odsto u odnosu na prethodnu godinu, na 26,47 milijardi dolara. EBIT je takođe bio skoro osam puta niži nego nakon tri kvartala prošle godine, dostigavši 3,14 milijardi dolara krajem septembra 2023. godine (period prethodne 2022. godine: 24,3 milijarde dolara). Obim isporuka je takođe bio ispod nivoa iz prethodne godine, dostigavši 8,8 miliona FFE (ekvivalent kontejnera od 40 stopa) u prvih devet meseci, u odnosu na 9,1 milion FFE u prethodnoj godini. Međutim, vrijedno je napomenuti da se obim u trećem kvartalu povećao na 3,16 miliona FFE u odnosu na FFE 3 miliona u prethodnoj godini.
Ono što je, međutim, izvanredan je trend prema logističkim uslugama. I terminalno poslovanje i posao logističkih usluga imali su znatno bolje rezultate od transportne divizije. Odeljenje za logistiku i usluge zabeležilo je prihod od 10,37 milijardi dolara (prošlogodišnji period 2022: 10,56 milijardi dolara). EBIT je, s druge strane, pao sa 675 miliona dolara na 386 miliona dolara krajem trećeg kvartala 2023. godine.
S druge strane, terminalni posao se pokazao vrlo profitabilnim. Iako su prihodi pali na 2,82 miliona dolara nakon tri kvartala (period 2022. godine: 3,37 miliona dolara), EBIT je porastao za 25 odsto i dostigao 746 miliona dolara na kraju trećeg kvartala.
Za tekuću godinu brodarska kompanija očekuje blagi pad zapremine kontejnera od 2 do 0,5 odsto u odnosu na isti period prošle godine.
Maersk je ponovio svoje smjernice za tekuću godinu s EBITDA od 9,5 milijardi do 11 milijardi dolara i dobiti ECI-a između 3,5 i 5 milijardi dolara, iako će brojke biti više u nižem rasponu.
Lesen Sie mehr unter: https://trans.info/de/reedereien-verzeichnen-rueckgaenge-371143