Operater evropskih kontejnerskih terminala (ECT) u luci Roterdam uvodi klimatsku tarifu i maksimalnu naknadu za kamione
Od 1. januara 2024. godine, ECT, najmoderniji evropski operater kontejnerskog terminala, uvešće dve nove naknade za drumski teretni saobraćaj.
Od sledeće godine prevoznici će plaćati klimatsku taksu i dodatnu naknadu za disperziju na terminalu gde se rukuje velikom većinom kontejnera u luci Roterdam. Na ovaj način, operater želi da doprinese implementaciji klimatskih ciljeva. Klimatska tarifa ima za cilj smanjenje emisija i iznosi 2,50 evra po kamionu koji posećuje (odnosi se na ECT Delta i ECT Euromax terminale). Ova naknada se ne naplaćuje za kamione sa nultom emisijom štetnih gasova.
S druge strane, kamionima koji stižu na terminal ECT Delta i/ili ECT Euromax terminal između 5 i 19 sati radnim danima naplaćuje se vršna naknada od 13,50 eura po posjeti.
ECT ističe da su terminali Delta i Euromax otvoreni 24 sata dnevno već godinama, a najprometniji je u vrijeme kada operater želi uvesti novu naknadu. Upravo u ovom trenutku se formiraju dugi redovi.
Da bi se poboljšao protok saobraćaja, pored maksimalne naknade opterećenja, operater uvodi i “bonus za vršno opterećenje” za dolaske između 7 i 17 časova i vikendom. U tom periodu prevoznici dobijaju naknadu od 4,5 evra umesto kamiona koji plaćaju. Međutim, to nije iznos koji vozači dobijaju u gotovini, već oblik popusta. Sa tri takva bonusa, kamion prolazi kroz terminal jednom besplatno tokom vršnih sati.
.