Unifeeder koristi postojeće kapacitete
U cilju realizacije ovog cilja, danska brodska kompanija Unifeeder kao inicijator, hamburška softverska kuća Dakosi i Interessengemeinschaft Hamburger Linienagenten (Dakosy DIHLA) udružili su snage. “Za te pošiljke kontejnera vidimo veliki potencijal za prelazak sa puta na vodeni put korišćenjem našeg postojećeg brodskog prostora. Kao najveći u sjevernoj Evropi, imamo do 85 terminalskih poziva nedeljno u Hamburgu i samim tim dovoljan kapacitet za transport dodatnih kontejnera unutar luke”, objašnjava Florijan Pein, direktor oblasti Zapadna i Centralna Evropa u Unifeederu. Do 50 procenata bi moglo da bude premešteno na ovaj način.
Luka Hamburg: Ovi terminali su uključeni
Prenos kontejnera brodom za utovarodvija se između HHLA-e CTA, CTT i CTB terminala, kao i Eurogate-a. Terminal jugozapada će uskoro uslediti. Međutim, prema Pejnovim riječima, postoji još jedan razlog za preseljenje: “Godinama osećamo efekte opadanja broja novih vozača kamiona. To konstantno dovodi do znatnog nedostatka opcija transfera i dugog čekanja u luci Hamburg”, izvještava on.
Dakoši integriše carinjenje
Pre toga je, međutim, postojao još jedan izazov koji treba prevazići – da se stvori digitalni carinski tretman pošiljki.
“Obično carinska procedura na strani izvoza mora da se završi čim se kontejner utovari na brod. Angažovanjem carina sada smo stvorili integracionu funkciju u uvoznom platformi IMP i izvoznu platformu EMP, sa kojom pošiljke mogu da se mape čisto po carinskom zakonu”, objašnjava menadžer projekta Dakosi Franc Švanke. To znači da ništa ne stoji na putu preseljenja.