Studija sprovedena u junu bila je usredsređena na tri glavna aspekta sa kojima se vozači najviše suočavaju kada se zaustavljaju na odmorištima: pristup čistim toaletima, mogućnost dopune goriva i hranu i piće. Pored toga, ADAC test, koji je pregledao 40 punionica, pružio je uvid u kvalitet objekata u pogledu snabdevanja hranom, higijenskih uslova i politike određivanja cena.
Nažalost, nijedna od 40 testiranih servisnih oblasti nije ostvarila ocenu “veoma dobro”. Međutim, njih 15 je ostvarilo respektabilan “dobar” rejting, dok je većina (24) spala u kategoriju “adekvatnih”. Srećom, nije bilo uslužnih oblasti koje su ocenjene kao “loše” ili “veoma siromašne”.
Kada je higijena u pitanju, ADAC testeri su sa zadovoljstvom otkrili da su sve stanice za punjenje dobile dobre ocene za svoje dobro održavane i čiste toalete. Međutim, vredi napomenuti da se ove pozitivne ocene uglavnom odnose na redovne periode van praznične visoke sezone.
Mada je hrana dostupna na punionicama bila generalno zadovoljavajuća, cene su ostavile mnogo toga za poželeti. Iako su izbori hrane bili dobri ili dobri na mnogim mestima, često su bili preskupi, posebno u poređenju sa obližnjim stanicama za punjenje autoputeva. Ovaj nedostatak u cenovnom rangu nije uspeo u celini.
Najbolji test bila je benzinska pumpa Ohrenbah Vest, koja se nalazi 20 kilometara severno od Rotenburga ob der Tauber na autoputu A7. Ova benzinska pumpa dobila je najveće ukupne ocene zbog širokog spektra hrane, pristupa bez barijera i dobro opremljenih oblasti za presvlačenje.
Na drugom kraju spektra, na autoputu A9, zapadno od Gere, punionici Hermsdorfer Kreuz Vest loše je poslovala. Došlo je do nedostatka pristupačnih objekata i pristupačnih toaleta. Pored toga, ograničen izbor tople hrane i visoke cene takođe škode plasmanu tokom testa.
Prema studiji, iako su oblasti za odmor imale merače pritiska u gumama i brze tačke punjenja električnih vozila (43 ili 50 kW), dostupnost punktova za punjenje velike snage (150 kW ili više) ostala je ograničena.
Sa sve većim usvajanjem električnih vozila, povećanje broja punktova za punjenje visokih performansi biće ključno za smanjenje vremena čekanja za vozače.
Usluge za kampere, kao što su dopuna slatke vode i objekti za pražnjenje toaleta, takođe su vidno izostajali, upozorava ADAC.
ADAC je 2022. testirao takozvane “bespilotne oblasti za odmor”, a rezultati su bili slično razočaravajući, ako ne i gori. Prošle godine, skoro 0 odsto bespilotnih oblasti za odmor u Nemačkoj nije uspelo u kategoriji ‘higijena’, a bilo je prostora za poboljšanje.
Bővebben itt: https://trans.info/hu/egyetlen-nemet-autopalya-pihenp-sem-kapott-kivalo-minositest-355691