Više od decenije je manjak profesionalni vozača postao je hroničan problem širom Evrope. I samo se pogoršava. Sve veći nedostatak vozača je stvarna pretnja lancima mobilnosti i snabdevanja EU i, produžetkom, ekonomije. Efikasna, neposredna rješenja su potrebna više nego ikada ranije.
IRU je bila domaćin večere u Briselu kako bi se usredsredila na rešenja problema, posebno na uklanjanje barijera za ulazak mladih ljudi, unapređivanje uslova rada i mobilizaciju automatizacije kao prilike za unapređivanje imidža industrije.
Raluka Marijan, direktorka IRU zagovaranja EU, rekla je: “EU će do kraja godine imati oko 500.000 upražnjenih vozačkih mesta. Zaista propuštena prilika s obzirom na stopu nezaposlenosti mladih od 14,5 odsto.
“Istovremeno, to je pretnja kontinuitetu lanaca snabdijevanja i mobilnosti ljudi. Jaz između škole i točka, vođen zakonodavnim barijerama, uslovima rada i imidžom profesije, bio je u srcu našeg dijaloga u Evropskom parlamentu.”
“Bilo je ohrabrujuće videti koliko ozbiljno sektor sprovodi rešenja za manjak vozača, kao i podršku evropskih parlamentaraca i vlasti EU. Međutim, hitnost situacije je jasna. Ne moћemo da nastavimo ovim putem; to će nas odvesti veoma mračnim putem”, dodala je ona.
Dijalog su podržali češko predsedništvo Saveta Evropske unije, a domaćini su bili četiri člana Evropskog parlamenta: Petar Vitanov (TRAN), Dragoš Pislaru (EMPL), Marija Volš (EMPL) i Andor Deli (BUDG & TRAN). Generalni direktor DG MOVE, Henrik Hololei i Stanislav Dvoržak, direktor Odeljenja za pitanja čeških vozača, takođe su održali glavne govore.
Pored preko 20 intervencija predstavnika i špediera iz tog sektora, nekoliko mladih vozača, pored iskusnih, podelilo je svoje iskustvo i kako misle da bi taj sektor mogao da privuče nove talente.
Radu Dinesku, predsednik IRU, imao je jednostavnu poruku u svojoj završnoj reči: “Postoji dobro razumijevanje izazova i mogućih rješenja. Sada je vrijeme da reagujemo i da sjednemo za volan i dovedemo mlade vozače.”
https://www.iru.org/