Na narednom regionalnom sastanku država Zapadnog Balkana tražiću da svi zajedno idemo u proteste i blokade granica zbog problema profesionalnih vozača iz naših država u EU, rekao je Edin Forto, ministar transporta i komunikacija BiH.
“Bosna i Hercegovina ima ograničenje u Sporazumu sa EU za svoje profesionalne vozače, suštinski EU ima alate i korsiti ih na svojim granicama, ne postoji više mogućnosti da se “vozači dovijaju za prelazak u EU”. “Tražit ćemo da regionalno nastupimo na fer tretman naših vozača, a posebno SRBIJA treba da se složi da idemo agresivno..” ” Ovo je jedan od 100 problema ako se ne ubrza puta u EU”…citati Ministra Edina Forte.
“Bosna i Hercegovina ima 36.000 vozača, od kojih je 19.000 ugroženo ovom diskriminacijom. Oni prijete da će napustiti BiH i otići u EU. Ovaj digitalni alat kojim se propisuje koliko će boraviti naši vozači u EU je diskriminacija. Nezvanično sam saznao da postoje jaki lobiji unutar EU da se to ne riješiti. Na regionalnom sastanku Srbije, Crne Gore, Sjeverne Makedonije i Albanije koje imaju isti problem, tražiću da se udružimo kako bi pokušali zajedno da pritisnemo EU. Ako se ove države slože da idemo u proteste, blokade granica i ostalo. Toliko pričaju da nas žele u svom zagrljaju, zbog čega nas onda blokiraju?”, upitao je Forto.
Forto vrlo oštar zbog problema profesionalnih vozača: Ako se Srbija složi, možda krenemo i u blokadu
Obraćanje ministra Edina Forte o problemima u transportu robe i sanaciji pruge u Jablanici
Vozači kamiona blokirali granični prelaz između BiH i Hrvatske (FOTO)
APSURDISTAN!!!
Da nije teška situacija, u kojoj javnim obraćanjem priznajemo da ništa nismo preduzeli u proteklih pet godina, da nismo zaslužili ni jedan pozitivan odgvoor u poslednje dvije godine, kada se menadžerima drumskih transportnih kompanija suočavaju sa svakodnevnim problema, odlazak vozača, bilo bi sve drugo osim,… Da li su svjesni problema? Da, svjesni su samo hrabri vlasnici transportnih kompanija i oni neće čekati…
O aktuelnim pitanjima i problemima pisali smo od 2022 godine KLASTER LOGISTIKA – drumski prevoznici u BiH zapošljavaju više od 43000 radnika! – Klaster Logistika, no, transportna politika u Bosni i Hercegovini, zakonske institucije, nisu preduzele potrebne i dovoljne aktivnosti da se ovakav scenarijo ne desi.
Ako, državni ministar, zajedno sa drugim asocijacijama i agencijama saopštava da se ide u blokade EU, pitanje prevoznika, ” Gospodine ministre, da li ćete iz budžeta platiti svaki auto-auto dan 450 eura, te platiti dnevnicu za jednog vozača koji bude ispunio blokadu?” Drugo pitanje za ministarstvo, ” Koji je odgovor kolega iz država regiona'”. Treće pitanje, ” Da li ministartsvo može subvencionirati proizvođečke kapacitete tokom blokade i da li možete zabraniti ulazak drumskih prevoznika iz EU?”
Ako analizirate samo ova tri pitanja, te činjenicu da privrednici su u sasvimm drugom planu, bolja poruka od MOLIM VAS ISELITE SE U EU JER MI NEMAMO RJEŠENJE!
Drumski prevoznici su konačno dobili odgovore javno, ni jednom riječju, a ni slikom nismo vidjeli da je neko od nadležnih institucija nije sastao sa predstavnicima EU, ambasadorima država članica, zaključak je jasan PREPUŠTENI STE SAMI SEBI!
Pojedina prevoznička preduzeća uz velike finansijske izdatke su dobili pravosnačne presude u svoju korist, kojim se stavljaju van snage “ZABRANA ULASKA U EU …”, pitanje glasi Koliko firmi je u prilici da čeka odgovor, sudski proces, te finansijske izdatke u samom procesu sa nesigurnim izdatkom?
Pisali smo, “drumski prevoznici su hrabri pojedinci koji su uložili sredstva , otvorili radna mjesta, traže samo pravo na rad, ….”, no, predstava je završena,
Počelo je, slijedi umirivanje mase, “ne talasaj”, terenski radnici su već u pokretu, prevoznici Bosne i Hercegovine, nemaju problema,…nemojte baš sad da se traži povrat akcize, … a i čekanje, nije to baš tako, pa vi možete pauzu da napravite, u stvari znate već idete sa dvije kartice, a dozvola, eto recite kad Tebi nisam dao dozvolu, … a imaj na umu,šta možeš da uradiš za državu,,… nemoj sad da talasate, pa moramo se u program uvrstiti,…, vidi ako ne bduete dobri ukinućemo i Gradišku,…, isto kao i Karakaj.., prema tome može da bude i gore formiraćemo komisiju i riješimo problem kao onomad 2022 godine, ili to beše 2011, 2014… evo mi smo organizovali sajam… evo mi smo organizovali i vidovdanski susret prevoznika u Sarajevu, i tad je sve bilo u redu… pa imali smo i konferencije u Ženevi, Briselu,… umorni smo od vaših zahtjeva… civiizovano previše, pa svaki dan nas novinari pitaju … nemojte tako, ide raspodjela CEMTA, pa i bilateralnih dozvola,… zato citirajmo našeg minstra komunikacija i transporta Bsone i Hercegovine:
“Bosna i Hercegovina ima ograničenje u Sporazumu sa EU za svoje profesionalne vozače, suštinski EU ima alate i korsiti ih na svojim granicama, ne postoji više mogućnosti da se “vozači dovijaju za prelazak u EU”. “Tražit ćemo da regionalno nastupimo na fer tretman naših vozača, a posebno SRBIJA treba da se složi da idemo agresivno..” ” Ovo je jedan od 100 problema ako se ne ubrza puta u EU”…citati Ministra Edina Forte.
Pametnom, je dosta!
PRIORITET ZAKLJUČAK PRVE GRUPE
Transporteri dobijaju povećanje refakcije akcize za drumski saobraćaj