Udruženje napominje da tržištem drumskog prevoza tereta dominiraju mikro, mala i srednja preduzeća. “Njihova ranjivost, kao i promene poslovnog modela, moraju da se uzmu u obzir u budućim postupcima kreatora politike EU”, naglašava on.
S tim u vezi, podseća se i da te kompanije “obično karakterišu njihova agilnost, bliske organizacione strukture i personalizovane usluge tržištu, ali nemaju obimne resurse, mreže i ekonomije razmera”. “Nedostatak adekvatne podrške za SMME podrazumeva rizik da njihov preduzetnički duh nestane i oni krenuti na puko izvršavanje transportnih naloga.”
Iz tog razloga UETR smatra da trenutno postoji “neravnoteža između pokrivanja operativnih troškova i održavanja profitabilnosti za velika i velika i velika lica”. “Obezbeđivanje poštenih cena u transportnom sektoru je ključno”, ističe on istovremeno pozivajući prevoznike “da budu u stanju da cene svojih usluga postave na način koji odražava troškove koje snose da ponude bezbedno i efikasno poslovanje sa dobro plaćenim vozačima, omogućavajući razumne profitne marže”.
“Dodatna vrednost EU leži u izbegavanju zloupotrebe prakse cena koje podrivaju održivost sektora ili ugrožavaju kvalitet usluge. Transparentna politika određivanja cena od ključnog je značaja za izgradnju poverenja i obezbeđivanje pravednosti. Ta transparentnost u lancu snabdevanja podstaći će uzajamno koristan odnos između prevoznika i kupaca, doprinoseći zdravom i održivom transportnom ekosistemu”, ističe on.
PET PRIJEDLOGA
Iz svih ovih razloga, manifest udruženja se fokusira na pet tačaka:
1.- Stavljanje malih i velikih preduzeća u središtu agende EU i njihovo rast preduzeća, uz fer cene i fer konkurenciju održivom transportnom ekosistemu.
2.- Odredite prioritete rada za podsticanje održive i uspešne transportne industrije.
3.- Postizanje uspeha u ekološkoj tranziciji malih i srednjih preduzeća u tom sektoru.
4.- Učinite transportni ekosistem efikasnim, bezbednim i uravnoteženim.
5.- Potpuna zakonitost i usaglašenost na tržištu drumskog transporta.
ICS2 je pojačani bezbednosni režim koji su zajedno uvele carinske vlasti EU, a koji zahteva da se pre utovara ili pre dolaska na granicu EU obezbede specifični detalji uvozne robe. Udruženja preporučuju svim operaterima da saznaju za najnovija dešavanja preko internet strane Evropske komisije.
Udruženja koja predstavljaju različite delove lanca snabdevanja pozivaju kompanije koje učestvuju u transportu robe u EU da sada počnu svoje pripreme za produženje ICS2 i da traže više informacija o tome kako će to uticati na njih.
Oni podsećaju da će nepoštovanje uslova dovesti do kašnjenja i poremećaja uvoza u EU i, potencijalno, u skladu sa praksom država članica, novčanim kaznama i kaznama za lica odgovorna za dostavljanje bezbednosnih i bezbednosnih podataka.
Udruženja koja potpisuju ovo zajedničko obaveštenje su: Svetski špediterski savet, Međunarodna federacija teretnih naprednjaka (ITF), Svetski forum prevoznika, Asocijacija špeditera i agenata Evropske zajednice (Emsa), Udruženja brodovlasnika Evropske zajednice, Evropske asocijacije za prosleđivanje, transport, logistiku i carinske usluge, Evropskog saveta prevoznika i Međunarodne unije drumskog saobraćaja (UETR).
Kongres UETR-a održan je u pogledu izazova sledećeg evropskog parlamenta, ali je takođe razmotren parlament koji se sada završava. Za asocijaciju su poslednjih godina rešeni veliki izazovi, kao što su liberalizacija i fer konkurencija između kompanija širom EU, učešće u lancu snabdevanja i ekološka i socijalna održivost, između ostalih. Međutim, još uvek postoje “protivrečnosti i nedoslednosti na evropskom tržištu drumskog transporta koje još nisu rešene i koje treba efikasno rešiti, kao što su upornost kompanija za proizvodnju granata, neskladna primena transportnih propisa i jaz između troškova transporta i cene”.
Kao prioritete za sledeće zakonodavstvo, UETR predlaže rešavanje pitanja vezanih za nedostatak vozača, digitalizaciju, bezbednost, životnu sredinu i infrastrukturne kapacitete. U vezi sa sve većim manjkom vozača, pored zabrane utovara i istovara, ova organizacija predlaže da se pojednostave procedure za vozače iz trećih zemalja koji dolaze na posao u zemlje EU; unapređivanje percepcije i imidža profesije, implementacija mreže bezbednih parking oblasti i promovisanje mera na nivou EU kako bi se zatvorio jaz socijalnih i fiskalnih dispariteta širom EU.