2023. godina obećava da će biti istorijska godina za kombinovani evropski transport, kako predviđa UIRR.
Ovo je zaključak Međunarodnog udruženja drumsko-železničkog kombinovanog transporta (UIRR), koje predstavlja ceo kombinovani transportni sektor u Briselu, iz sledećih razloga:
- Sektorski izazovi: Dekarbonizacija, udaljavanje od fosilnih goriva, poboljšanje energetske efikasnosti, nedostatak vozača kamiona, širenje digitalizacije
- Aktuelne krize: Cena vučne energije i infrastrukturni radovi vezani za železničke poremećaje, kašnjenja u pomorskom intermodalnom saobraćaju/lučkoj zagušenju
- Zakonodavne opcije: tekući TEN-T amandman, Zeleni teretni paket, odnosno ozelenjavanje teretnog transporta
UIRR je aktivan u upravljanju krizama, posvećen je oblikovanju puta za rešavanje izazova i spreman je da podrži zakonodavca EU u reviziji regulatornog okvira za unutrašnji teretni saobraćaj.
Brža rešenja
potrebna 2023. godine doživela su neočekivanu kulminaciju nekoliko istovremenih kriza i izazova sa kojima su se svi sektori privrede suočili i sa kojima se još uvek suočavaju. Decenije stabilnosti zamenjene su izuzetno teškim okolnostima koje zahtevaju nekonvencionalno razmišljanje i neposrednu akciju. Što se prije pronađe način da se izborimo i što se brže uzme, prije se može obnoviti sigurnost i stabilnost.
Prvi izbor: kombinovani transport U kopnenom teretnom saobraćaju, izazovi i krize imaju zajedničko, niskorizično, pristupačno i dokazano rešenje: kombinovani transport
od vrata do vrata.
Donosioci odluka i sve veći broj ekonomskih aktera već su to prepoznali i traže pravo kombinovano transportno rešenje za svoje potrebe teretnog transporta na velike udaljenosti. Kreatori politike transporta, energetike, klime i zaštite životne sredine u državama članicama EU i na nivou EU moraju podržati ovu inicijativu i posvećenost. 2023. će ponuditi nekoliko opcija za djelovanje zbog tekuće izmjene Uredbe o smjernicama TEN-T i različitih komponenti Paketa ozelenjavanja tereta, uključujući Inicijativu za upravljanje kapacitetima željezničke infrastrukture i preradu Direktive o kombiniranom transportu.
Kampanja CT4EU (Combined Transport for Europe) koju je UIRR pokrenuo 2021. godine pružila je nekoliko studija koje pružaju dobru osnovu i podršku za donošenje odgovarajućih odluka. 2023. godina će biti godina u kojoj kreatori transportne politike mogu da vode Evropu na pristupačnom, niskorizičnom i visoko efikasnom putu ka rešavanju problema teretnog transporta,” zaključio je predsednik UIRR-a Ralf-Charley Schultze.
https://www.verkehr.co.at/