U Evropi, sve o tome vozači kamiona čuju je da im se nameću veća ograničenja. Primer je zabrana preticanja u Poljskoj uvedena prošle godine, kojoj nisu prethodili nikakvi testovi. Stoga ćemo, kao promenu, sada gledati na veoma zanimljivu promenu propisa iz SAD.
Na autoputu I-81 u Tenesiju, jednoj od glavnih tranzitnih ruta u regionu, juče je ukinuto odvojeno ograničenje brzine za kamione. Do sada je to bilo samo 55 km/h, nego 88 km/h, što podseća na evropske autoputeve u tom pogledu. Međutim, sada će kamioni moći da dostignu 70 km/h (112 km/h), što je ograničenje za putničke automobile u Tenesiju.
Pre nego što je napravio ovu promenu, Ministarstvo saobraćaja Tenesija sprovelo je niz studija. Između ostalog, analizirani su uzroci nesreća, kao i protok saobraćaja na pojedinačnim deonicama. To je navelo zvaničnike da zaključe da cepanje brzine između automobila i kamiona uopšte ne pogoduje bezbednosti. Zbog toga je odlučeno da se ograničenja izjednačaju povećanjem limita za teška vozila.
Sve se to poklapa sa studijom koju je pre nekoliko godina već sprovelo Američko udruženje vozača-prevoznika, poznato po akronimu OOIDA. Njeni eksperti su istakli da razlika od 16 km/h u brzini automobila i kamiona stvara 227 posto veću interakciju između vozila nego kada se kreću istom brzinom. To je zato što smanjuje protok saobraćaja, forsira preticanje i promene trake.