Više o novim Scania električnim automobilima možete pročitati ovdje: Prvi dojmovi o vožnji Scania 45R – vrlo dinamičan i vrlo ekonomičan
Situacija u Gdanjsku:
.
Situacija u Malankówu:
U Malankowu je bilo ugodno iznenađenje – ispostavilo se da je Greenway stanica za punjenje postavljena na takav način da je bilo moguće voziti ispod nje bez odvajanja poluprikolice. Međutim, morali ste zatvoriti oči pred znakom zabrane, manevrirati odmah pored transformatora i biti vrlo oprezni kada se približavate punjaču, ciljajući dovoljno da kabel dođe do utičnice i u isto vrijeme kabina ne udari u krov. Srećom, sve je to uspjelo, Greenway je ponovo radio i Scania je počela puniti na 200 kW. Izbočena poluprikolica također je garantirala da niko neće voziti i smanjiti snagu punjenja za pola.
Moj dio putovanja trebao je završiti u Kutnom, jer sam tamo mogao uhvatiti večernji vlak kući, u Poznań. A budući da je u blizini Kutna bio i Greenway, na fotografijama se činio dovoljno velikim za set, odlučili smo isprobati i ovaj punjač. Nakon sat vremena punjenja, povukao sam se iz punjača u Malankówu, srećom ne dodirujući transformator, a zatim sam krenuo prema Kutnu. Tamo smo morali skrenuti s A1 na DK60 i prijeći kratku udaljenost na seoskom putu, jer je punjač bio ispod palače pretvorene u hotel. Sam trg je zaista bio velik, a drveće iznad seoskog puta bilo je propisno ošišano, ali skretanje na parkiralište bilo je spriječeno stupovima, koji su bili ostaci stare ograde. Također nije bilo mjesta koje bi vam omogućilo da sigurno odvojite poluprikolicu prije ulaska u dvorište. Tako da sam morao voziti do uske raskrsnice s drugom seoskom cestom, tamo sam se uspio okrenuti natrag sa svojom “dušom na ramenu”, a onda sam stigao do parkinga s druge strane, izbjegavajući problematične stupove. U to vrijeme, zapravo sam bio u mogućnosti da se pozicioniram sa poluprikolicom ispod uređaja od 200 kW.
Situacija kod Kutna:
Kako je sam kamion radio? Zaista nisam mogao a da ne pohvalim Scania 40R, na kraju krajeva, to je izuzetno ugodan za vožnju, dinamičan, dobro zvučno izoliran i ekonomičan rukovanje električnom energijom. Posebno novi šestostepeni mjenjač, razvijen posebno za električna vozila, radi dobro ovdje, pa čak i kada se vozi “na prekidu”, brojke potrošnje energije bile su ispod prosječnog nivoa od 120 kWh/100 km. Čak sam se uhvatio da sam nakon 200 kilometara jednostavno zaboravio da vozim električni automobil, jednostavno se osjećajući kao u rafiniranom i snažnom traktoru. Također moram priznati da su sve gore opisane situacije bile zanimljivo iskustvo za mene. Međutim, to ne mijenja činjenicu da se apsolutno ne bih želio boriti s nečim ovakvim na dnevnoj bazi. Stoga je krajnje vrijeme da se uzme u obzir postojanje kamiona prilikom planiranja područja za punjenje, stvarajući mjesta pogodna za cijele kombinacije, osiguravajući putovanje bez stresa za vozače. U Skandinaviji su takva mjesta već uobičajena, pa čak i iznenađujuća svojim brojem, dok sam u Poljskoj do sada imao priliku opisati samo jednu investiciju ovog tipa, koja se nalazi pod Scania servisom u Nadarzynu: Prvo poljsko čvorište za punjenje kamiona – 200 kilometara dometa za 45 minuta.
Dobra vijest je da bi spomenuto putovanje od Švedske do Turske, kroz Poljsku, Slovačku, Mađarsku, Rumuniju i Bugarsku, trebalo pomoći u dijagnosticiranju i objavljivanju takvih problema u istočnom dijelu Evropske unije. Predstavljenu Scaniju, kao i prateći električni Volkswagen ID7, voze zaposlenici Scanijinog sjedišta, koji su svakodnevno direktno uključeni u rješenja za elektromobilnost. Većinu vremena, moći ćete upoznati Ines Kasumovic, Electromobility Solutions Manager, za volanom seta, i Louise Törnsten, Electromobility Product Manager, i Amanda Gerdval, Business Development Manager, će joj pomoći u odabiru punjača. Tako da sam i sam vrlo znatiželjan kako će izgledati njihovi zaključci iz daljnjeg trčanja i hoće li se susresti sa sličnim problemima kao jučer.