Članovi tri ključna odbora Evropskog parlamenta, IMCO, ITRE i TRAN, glasali su za pragmatizam u usvajanju kompromisnih amandmana za Euro 7. Pragmatičan i realističan pristup predloženim standardima za emisiju izduvnih gasova vozila Euro 7 prihvaćen je u odlukama tri ključna odbora Evropskog parlamenta ove nedelje: unutrašnjeg tržišta i zaštite potrošača (IMCO), industrije, istraživanja i energetike (ITRE) i transporta i turizma (TRAN).
Direktor za zastupanje IRU-a za EU Raluka Marijan rekao je: „Pozdravljamo odluke odbora u balansiranju ekološkog učinka sa troškovima nadogradnje tehnologija. Oni postavljaju pravi ton kako bi osigurali pravnu sigurnost i doslednost sa međunarodnim standardima, dok obezbeđuju realan vremenski okvir koji omogućava tržištu da se prilagodi.” „Važno je poslati pravi signal za bolje ekološke performanse za sve dostupne tehnologije. Različiti pogonski sistemi vozila odgovaraju različitim transportnim operacijama. Dekarbonizacija transportnog sektora zahteva tehnološki otvoren okvir“, dodala je ona.
Novopredložena odredba za prenos podataka preko vazduha sada bi bila samo opciona. Pored toga, prenosili bi se samo relevantni podaci koji se odnose na ponašanje vozila u vezi sa emisijama, uključujući senzor zagađivača i podatke o protoku izduvnih gasova. „Specifični unapred definisani podaci u vozilu trebalo bi da budu privremeno dostupni, samo na zahtev, ovlašćenim inspektorima za periodična testiranja i inspekcije na putu pod bezbednim uslovima, pre nego što budu naknadno izbrisani“, rekao je Raluka Marijan. „Treba prepoznati izazove u pogledu tehničkih, bezbednosnih, bezbednosnih i zahteva privatnosti.
Pristup podacima u vozilu ne bi trebalo da ometa obavljanje transportnih operacija“, dodala je ona. Značajan nedostatak ovonedeljnih glasova je neuspeh komiteta da predlože okvir podsticaja za ubrzanje usvajanja evra 7 na tržištu. „Trenutna pravila Euro VI i njeni prethodnici su uvek dozvoljavali državama članicama da podstaknu prihvatanje vozila novim standardom pre nego što je norma postala obavezna. Parlament propušta priliku da to doda u predlog Komisije za Euro 7“, zaključio je Raluka Marijan. Izvestioci Antonius Manders (Holandija), Žan Marinesku (Rumunija) i Masimilijano Salini (Italija), svi iz političke grupe EPP, imali su za cilj da izbalansiraju veće ambicije smanjenja emisija za nova vozila kako bi se poboljšao kvalitet vazduha, i rezultujućih troškova nadogradnje tehnologija i ispunjavanja visokokvalitetnih tehnoloških standarda, uz nastavak podrške prelasku na neutralnost ugljenika.
www.iru.org