Nova pravila iz Paketa mobilnosti su složena i nejasno je u kojoj meri su pravila uvedena u Evropi i kako se primjenjuju u Evropi. Obaveza vraćanja kamiona i vozača teško da se može održavati duž puta. To je ono što je Inspektorat za životnu sredinu i saobraćaj (ILT) saopštio.
Intenzivno se raspravljalo o primjeni novih pravila. Na pitanje koja pravila je najteže sprovesti, Vođa tima za digitalne i korporativne inspekcije u ILT-u, George Koehorst, rekao je: “Provjera usklađenosti sa pravilima kabotaže je prilično teška. Vozač mora predati konačnu upravu inspektoru. Proveriti da li je ova administracija tačna je prilično zagonetka za inspektora, posebno sada sa periodom hlađenja.”
Mark van der Ham, vođa tima za teretni saobraćaj u ILT-u, dodaje: “Ali obaveza povratka i za vozače i za kamione, koje je zaista teško sprovesti duž puta. Obaveza povratka za vozače je u vezi sa “zalihama konzervi.” Kompanija mora da ponudi vozaču priliku da uživa u odmoru tokom vikenda kod kuće ili u sopstvenoj zemlji. Vozač to može da odbije po želji. Ovo se ne može potvrditi ili dokazati na putu. To se može proveriti tokom inspekcije preduzeća. ILT je ovlašćen samo za inspekciju kompanija u holandskim kompanijama. Ali sa stranim kompanijama koje prevoze u Holandiji, ne možemo da proverimo na ovaj način. Možemo samo da obavestimo inspekcije u inostranstvu da određene kompanije smatraju sumnjivim.” Van der Ham kaže isto o obavezi vraćanja kamiona: “Teško je izvršiti. Odnosi se na zahtev dozvole koji davalac dozvole mora da nadgleda, kao preduslov za dobijanje / održavanje dozvole.
Pametni tahograf, koji će biti na tržištu od sledeće godine, pomoći će u tome, kaže Van der Ham: “Konkretno, automatski generisani kodovi država svaka tri sata i na svakom graničnom prelazu značajno će pomoći nadzoru. Ovo olakšava utvrđivanje gde su vozilo i vozač bili u određenom trenutku. Ovo može pomoći u borbi protiv manipulacije tahografom, ali svakako i u pogledu pravila kabotaže i Direktive o postavljanju radnika koju nadgleda holandski inspektorat rada. Također će pomoći u boljoj kontroli/praćenju obaveze povratka vozila i – ako je potrebno – da ga sprovede.”
Evropska komisija je već povukla obavezu vraćanja prikolica.
“Mnogo toga je moguće sa tehnologijom, ali nisu propisane odredbe koje bi mogle pratiti i pratiti vučenu opremu u odnosu na povratnu obavezu.” Van der Ham: “Prilikom najave obaveze povratka prikolica, imali smo ruke u kosi kako smo to morali provjeriti i provoditi. Takođe nam je drago što je ta interpretacija trenutno van stola.”
(izvori:https://www.ttm.nl/)