Na osnovu upita koji smo dobili putem elektronske pošte info@logistika.ba, ponavljamo vijest:
Prilikom provjere vozača, da bi vidjeli da li su proveli redovan nedeljni odmor (45 sati) van kabine, izvršioci ne mogu da traže dokumenta kao dodatne dokaze. Evropska komisija je to rekla u obrazloženju ovih pravila iz Paketa mobilnosti.
Komisija je saopštila da je skrenula pažnju da su izvršioci nekoliko država članica EU zahtevali dokumentarne dokaze od vozača kako bi dokazali da nisu kampovali u kabini, već da su proveli u propisanom adekvatnom smeštaju. Kao što je poznato, ovo tumačenje pravila stvorilo je živu trgovinu hotelskim vaučerima u Evropi.
Komisija objašnjava da prema članu 36. mogu biti potrebni zapisi (u slučaju analognog tahografa) i sve ručne registracije i štampanje i vozačka kartica (u slučaju digitalnog tahografa). Međutim, dodaje se da “tijela država članica ne mogu zahtijevati dokumente osim onih iz članka 36. ove Uredbe.” Direktiva 2006/22/EZ utvrđuje obvezu suradnje između država članica u provjeri usklađenosti s razdobljima vožnje i odmora. Ako u državi članici nalazi provjere pored ceste koju provodi vozač vozila registriranog u drugoj državi članici izazivaju sumnju da su počinjene povrede koje se ne mogu otkriti tokom provjere zbog nedostatka potrebnih informacija, nadležna tijela predmetnih država članica pomažu jedna drugoj u razjašnjavanju situacije, To je dio pravila koje je Komisija istakla u svojoj ažuriranoj verziji.
Pojašnjenje Komisije tada potvrđuje da u praksi vozači kamiona mogu biti kažnjeni novčanom kaznom samo zato što ne uzimaju sedmični odmor izvan svoje kabine ako zapravo uzmu sedmični odmor u vrijeme kada se provjeravaju oni i njihovo vozilo.