Iako prikolica ili poluprikolica ne troše energiju sama po sebi, ona naravno zahteva energiju iz vučnog vozila. Efikasne poluprikolice mogu imati koristi i od konvencionalnih vozila, jer troše manje goriva i samim tim emituju manje CO2, ali i vozila bez emisija, jer dobijaju veći domet.
Predlog Evropske komisije ima za cilj da smanji operativne troškove efikasnijih poluprikolica i poluprikolica i na taj način promoviše njihov prodor na tržište.
EU je 2022. godine usvojila revidirana pravila o cenama puteva koja uključuju obavezu variranja cijena za teška vozila na osnovu njihove emisije CO2. Iako se taj pregled nije bavio uticajem prikolica i poluprikolica na emisije vozila (zbog nedostatka zakonskog okvira za sertifikaciju njihovih karakteristika energetske efikasnosti), predlog je pozvan čim se objavi potreban pravni okvir. Relevantni pravni okvir objavljen je kasnije iste godine.
Ovaj predlog će podržati prelazak na čistiju flotu teških vozila i pomoći u smanjenju emisije CO2 iz sektora drumskog saobraćaja, istovremeno doprinoseći uštedi energije. Novi sistem će doprinijeti ciljevima Evropskog zelenog dogovora, Strategije održive i pametne mobilnosti i REPowerEU plana.
https://www.ttm.nl/