Operater Eurotunnel objavio je svoju najnoviju statistiku. Oni jasno pokazuju kolika je kriza u eu-britanskom transportu i sa kakvim situacijama se transportna industrija u poslednje vreme bori.
U celom prošlom mesecu, junu 2023. godine, kroz Eurotunnel prevezena su ukupno 102.393 kamiona. Ovaj rezultat je bio za oko 19 procenata manji nego u istom mesecu prošle godine (kada su prebrojana 125.672 kamiona).
Punih šest meseci, za 19 procenata manji nego u istom periodu prošle godine (tada je izbrojano 766.833 kamiona).
Istovremeno, ne može se reći da se Eurotunnel žali na probleme sa kapacitetima. Jasno je da nema nestašice prostora u vozovima, o šta je dokazano statistikom o putničkim automobilima. Oni su odbačeni u poslednjih šest meseci, 16 procenata više nego pre godinu dana.
Šta je prouzrokovalo? Objašnjenje je jasno usporavanje potrošnje u Velikoj Britaniji, što zauzvrat može biti rezultat visoke inflacije i pogoršanja ekonomije.
Naravno, za prevoznike ovo ne donosi nikakve dobre informacije. Mali broj prelaza može da ukazuje na malu količinu tereta, a to obično ide ruku pod ruku sa drastičnim pogoršanjem stope. To se može videti na berzama, gde se povratak iz Engleske u Benelux nudi po cenu prelaska Engleskog kanala, ne ostavljajući nikakvu zaradu za prevoznika. Na primer, jedna od najvećih kompanija za špedicija u Evropi trenutno ima dnevni prevoz od Svindona do zapada Holandije, nudeći 20 € plus povraćaj novca za prelaz.
Izvor:https://40ton.net/