U proteklih sedam dana 12 vozača motornih vozila iz Bosne i Hercegovine zadržani su i kažnjeni zbog kršenja pravila 90/180 dana, najsvježiji primjer je u Poljskoj gdje je vozač zadržan duže od 24 sata bez prava da se javi u svoju kompaniju – poslodavcu. Nažalost, diskriminacija se nastavlja, vozači motornih vozila iz Bosne i Hercegovine, nemaju status čak ni “turiste” već nekakve druge kategorije. Poslovna zajednica se obratila i nadležnim institucijama, za sad nemaju rješenje.
Iako je odgođena primjena EES, na terenu se ništa nije promijenilo, pooštrena je kontrola, kazne su svakodnevnica, a rješenje nema! Migracioni tokovi i selidba je u toku!
Investicioni ciklus se nastavlja u susjednim zemljama…
Komesarka EU za unutrašnje poslove Ilva Johanson izjavaila da je Evropska komisija odlučila da odloži uvođenje sistema ulaska i izlaska na spoljnim granicama Evropske unije (EES), koji je trebalo da počne da radi 10. novembra
Nakon sastanka na kojem su učestvovali ministri unutrašnjih poslova zemalja članica EU, mađarski ministar Šandor Pinter istakao je da se područje Šengena nalazi “pod velikim pritiskom migranata“.
– Jedan od prioriteta je da se poveća otpornost spoljnih granica EU. Pozivam sve članice koje imaju te granice da prate ovu liniju. Što se tiče odbrane i zaštite, voleo bih da se u to uključe i treće zemlje kako bi se smanjio priliv migranata u Uniju – istakao je Pinter.
KLASTER LOGISTIAK & KONZORCIJUM LOGISTIKA BOSNE I HERCEGOVINE OBRATILI SMO SE KOMISIJI ZA SAOBRAĆAJ I KOMUNIKACIJE PARLAMENTARNE SKUPŠTINE BOSNE I HERCEGOVINE – TRAŽIMO ODGOVORE, MJERE i AKTIVNOSTI NA SLJEDEĆA PITANJA:
Na osnovu Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju Bosne i Hercegovine i Evropske unije, ODLUKA VIJEĆA (EU) 2015/997 od 16. lipnja 2008. o potpisivanju, u ime Evropske zajednice, Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Europskih zajednica i njihovih država članica, s jedne strane, i Bosne i Hercegovine, s druge strane, te ODLUKA VIJEĆA I KOMISIJE (EU, Euratom) 2015/998 od 21. aprila/travnja 2015. o sklapanju Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Europskih zajednica i njihovih država članica, s jedne strane, i Bosne i Hercegovine, s druge strane i ODLUKA VIJEĆA (EU) 2015/997 od 16. juna/lipnja 2008.o potpisivanju, u ime Europske zajednice, Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Europskih zajednica i njihovih država članica, s jedne strane, i Bosne i Hercegovine, s druge strane, suprotno članu 59. u koje je decidno naznačeno da za pružanje usluga između Bosne i Hercegovine i EU u pogledu kopnenog drumskog transporta Protokolom 3. Utvrđena je diskriminacija prevoznika iz Bosne i Hercegovine na sljedećim pitanjima sa EU i članicama po sljedećim tačkama:
1. EVROPSKA UNIJA
Profesionalnim vozačima iz Bosne i Hercegovine, „nije omogućeno izuzeće o boravku više od 90 dana u 180 dana u EU“. Budući da je Bosne i Hercegovina, ispunila sve uslove iz povelje CEMT kvaliteta, te implementacije postupaka i procedura i usklađivanja sa 1071/09 direktivom, što takođe predstavlja diskriminaciju. Zato Vas molimo da razmotrite zahtjeve da se na listu izuzeća uvrste i „profesionalni vozači motornih vozila“.
Naime, „vozač motornog vozila“ nije turista, već aktivni učesnik lanca snabdijevanja, kako u „uzvodnoj“ tako i nizvodnoj komponenti lanca vrijednosti bilo da je riječ o uvozu robe iz EU, izvozu iz Bosne i Hercegovine ili pružanja usluga prevoza za treće zemlje.
Budući da je pojačana diskriminacija sa početkom 2024 godine, te usporavanja transportnih lanaca, opterećenje prevoza sa troškovima i „zabranama ulaska za vozače motornih vozila“ na periodu od 6 – 12 mjeseci, neophodno je HITNO, ODMAH otkloniti pogrešan, diskriminatorski tretman zaposlenih vozača u prevozničkim preduzećima Bosne i Hercegovine.
ITALIJA
Takozvana taksa „ACI-Diritto fisso“, još uvijek je na snazi za prevoznike iz Bosne i Hercegovine. Poznato je da prevoznici, u poslednjih pet godina je ukinuta za prevoznike iz Albanije. Pozivajući se na gore navedene članove Sporazuma i Protokola, cijenimo da je opravdano da sa stanovišta zadataka i misije Evropske Komisije „27 država članica Evropske unije u potpunosti i čvrsto podržava evropsku perspektivu Bosne i Hercegovine kao buduće članice Evropske unije, u skladu sa Solunskom deklaracijom iz 2003. godine. Zajedno sa međunarodnim partnerima, cilj EU je da se Bosna i Hercegovina podrži i učvrsti kao stabilna i kredibilna zemlja koja ima miroljubivu saradnju sa svojim susjedima i koja je nepovratno na putu ka članstvu u EU. Članstvo Bosne i Hercegovine u EU je čvrsto povezano sa suverenitetom, jedinstvom i teritorijalnim integritetom zemlje“. Iako, sporazum od stabilizaciji i pridruživanju EU-BiH jasno jasno naglašava da se neće vršiti „diskriminacije“ izmedju potpisnica, medjutim “de facto”, prevoznici Bosne i Hercegovine i dalje plaćaju ovu taksu.
- NJEMAČKA
Takozvana taksa za „korišćenje – upotrebu puteva u Njemačkoj“, još uvijek je na snazi za prevoznike iz Bosne i Hercegovine. Pozivajući se na navedene članove Sporazuma i Protokola, cijenimo da je opravdano da sa stanovišta zadataka i misije Evropske Komisije „27 država članica Evropske unije u potpunosti i čvrsto podržava evropsku perspektivu Bosne i Hercegovine kao buduće članice Evropske unije, u skladu sa Solunskom deklaracijom iz 2003. godine. Zajedno sa međunarodnim partnerima, cilj EU je da se Bosna i Hercegovina podrži i učvrsti kao stabilna i kredibilna zemlja koja ima miroljubivu saradnju sa svojim susjedima i koja je nepovratno na putu ka članstvu u EU. Članstvo Bosne i Hercegovine u EU je čvrsto povezano sa suverenitetom, jedinstvom i teritorijalnim integritetom zemlje“.
Razlog ukidanja prema albanskim prevoznicima je bilateralni sporazum. Iako, sporazum od stabilizaciji i pridruživanju EU-BiH jasno jasno naglašava da se neće vršiti „diskriminacije“ izmedju potpisnica, medjutim “de facto”, prevoznici Bosne i Hercegovine i dalje plaćaju ovu taksu.
- FRANCUSKA
Prevoznicima Bosne i Hercegovine zabranjeno je da u rezervoaru imaju više od 200 litara pogonskog goriva. No, prema slobodnom tumačenju kontrolnih organa nije dozvoljeno da iz Bosne i Hercegovine izlazite sa popunjenosti vozila iznad 200 litara?! Ovim slobodnim tumačenjem, prevoznici iz Bosne i Hercegovine su u diskriminatorskom položaju jer se onemogućava da popunom rezorvoara u Bosni i Hercegovini ukoliko putujemo za Francusku, a za posljedicu imamo dodatne troškove.
- EVROPSKA UNIJA
Paket mobilnosti koji je na snazi u Evropskoj uniji, a pod uticajem pogrešnog tumačenja, dovodi prevoznike Bosne i Hercegovine u potčinjeni položaj. Naime, prevoznici iz Bosne i Hercegovine nisu u mogućnosti da putem IMI linka za prijavu mobilnosti radnika prijavljuju radnike „profesionalne vozače“. Takođe, najava obaveze plaćanja takse i prijave za profesionalne vozače u narednoj godini će dovesti do kašnjenje i poremećaja u lancima snabdijevanja.
U nadi da ćete na osnovu Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju Bosne i Hercegovine i Evropske unije, ODLUKA VIJEĆA (EU) 2015/997 od 16. lipnja 2008. o potpisivanju, u ime Evropske zajednice, Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Europskih zajednica i njihovih država članica, s jedne strane, i Bosne i Hercegovine, s druge strane, te ODLUKA VIJEĆA I KOMISIJE (EU, Euratom) 2015/998 od 21. aprila/travnja 2015. o sklapanju Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Europskih zajednica i njihovih država članica, s jedne strane, i Bosne i Hercegovine, s druge strane i ODLUKA VIJEĆA (EU) 2015/997 od 16. juna/lipnja 2008.o potpisivanju, u ime Europske zajednice, Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Europskih zajednica i njihovih država članica, s jedne strane, i Bosne i Hercegovine, s druge strane, suprotno članu 59. u koje je decidno naznačeno da za pružanje usluga između Bosne i Hercegovine i EU u pogledu kopnenog drumskog transporta Protokolom 3., djelovati sa mehanizmima na otklanjanju diskriminacija drumskih prevoznika iz Bosne i Hercegovine.