Evropska komisija će zabraniti subvencije Deutsche Bahn-a (DB) za svoju podružnicu za teretni promet DB Cargo. Gubici teretnog operatera su ogromni, a EU smatra finansijsku podršku državnom operateru koji pravi gubitke kao poremećaj tržišta. Od sledeće godine DB Cargo će morati da se zadovoljava sopstvenim finansijskim sredstvima. Više ne može da računa na podršku matične kompanije u državnom vlasništvu Deutsche Bahn. Suddeutsche Zeitung navodi da je zabrana programa podrške u EU „očekivani rezultat postupka u Evropskoj komisiji“, na osnovu izvora kompanije.
U publikaciji se navodi da je o odluci obavešten nadzorni odbor DB-a. DB nije komentarisao ovo pitanje. Kao operater u državnom vlasništvu, DB Cargo dobija finansijsku podršku od nemačke savezne vlade preko matične kompanije DB. Deo njenih gubitaka se stoga nadoknađuje državnim novcem. Oni su 2023. dostigli skoro 500 miliona evra, a kompenzacija za te gubitke daje DB Kargu nepravednu prednost u odnosu na privatne konkurente koji ne mogu da računaju na takvu podršku, smatra EU. DB Cargo je i dalje „crna rupa“ finansija Grupe Prilika za privatne operatere?
DB Cargo će morati da pronađe drugačiji način da preokrene svoj negativni bilans. Zidojče cajtung piše da su nepotrebni administrativni procesi morali biti zaustavljeni i „duplikane strukture“ su morale biti eliminisane, prema prošlogodišnjim internim dokumentima DB Cargo-a. Kompanija je takođe rekla da treba da pojednostavi upravljanje. Na kraju, usvojiće novu internu poslovnu strukturu sa podelom na dve celine. DB Cargo će imati novu strukturu od 2025 Da li će to biti dovoljno za prikupljanje 500 miliona evra ostaje da se vidi. U međuvremenu, kompanija je već ustupila tržišnu teritoriju privatnim operaterima, koji su zauzeli 59 odsto tržišnog udela 2022. Nedostatak finansijske podrške može omogućiti privatnim operaterima u Nemačkoj da preuzmu još veći tržišni udeo.
Štaviše, naknade za pristup pruzi u Nemačkoj će značajno porasti, što dodaje dodatno ulje na vatru za DB Cargo kako finansijski pritisak raste. Prema Suddeutsche Zeitungu, kompanija je ove godine trebalo da postigne pozitivan godišnji bilans sa povećanjem prodaje. Međutim, prodaja je opala, a ne porasla, što dovodi u pitanje njen cilj profitabilnosti. DB Cargo na tragu Fret SNCF-a Slično kao i istraga EU o DB Cargo-u, ona je takođe pokrenula istragu protiv svog francuskog kolege Fret SNCF iz istog razloga prekomerne državne podrške. Kao posledica te istrage, Fret SNCF se deli na dve kompanije i mora da ustupi do 20 svojih najuspešnijih ruta konkurentima, uključujući DB Cargo France.
https://www.railfreight.com/business/2024/0