Integracija Electreon-ove tehnologije i GINAF-ovog e-kamiona je važan korak ka neto drumskom saobraćaju sa nultom emisijom štetnih gasova. Sistem bežičnog punjenja eliminiše ograničenja dometa i smanjuje operativne troškove električnih vozila.
“Izuzetno smo zadovoljni odličnim performansama našeg kamiona na prvom javnom električnom putu na svetu: Smartroad kompanije Electreon u Gotlandu, Švedska,” objašnjava Roeland van der Woude, izvršni direktor GINAF-a. Kompanija Veenendaal fokusira se na razvoj i proizvodnju specijalnih transportnih rešenja zasnovanih na DAF i Mercedes-Benz vozilima, kao što su konverzija ili nadogradnja na električni pogon. U ovom slučaju radi se o električnom GINAF GE2121, modifikaciji DAF XF.
Alternativa za OEM
Ovaj “bežični kamion” prošao je različite testove na stacionarnoj bežičnoj podlozi za punjenje (punjenje tokom mirovanja) i sa dinamičkim punjenjem tokom vožnje bežičnim električnim putem. Van der Woude: “Ovo se pokazuje kao fleksibilna i visokokvalitetna alternativa za proizvođače OEM kamiona, za transportne kompanije koje žele da njihovi kamioni sa težinskom klasom od 7 do više od 50 tona budu održiviji.”
Drumski saobraćaj je jedan od glavnih izvora emisije gasova sa efektom staklene bašte u Evropskoj uniji. Oko 77% svih emisija iz transportnog sektora EU dolazi iz drumskog saobraćaja. U okviru ovog sektora, promene se ne dešavaju dovoljno brzo da bi se ispunili ciljevi postavljeni 2006. godine na osnovu Evropskog zelenog dogovora. Tradicionalna plug-in rešenja za punjenje električnih vozila takođe predstavljaju značajne probleme, posebno kada su u pitanju kamioni u transportu na velike udaljenosti. Zato je važno investirati u inovativna održiva rešenja kao što je bežično punjenje električnih vozila.
“Saradnja sa GINAF-om je jedan od mnogih primera besprekorne integracije bežičnog punjenja sa bilo kojim vozilom,” objašnjava Håkan Sundelin, regionalni direktor u Electreon-u.
Budući planovi
Electreon i GINAF će uskoro dodati naknadna rešenja za statičko i dinamičko punjenje zasnovano na šasiji DAF ili Mercedes-Benc. Pored toga, obe kompanije su udružile snage sa REARQ-om, švedskom kompanijom koja je specijalizovana za rešenja za cirkularnu ekonomiju. Cilj je da se vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem ponovo koriste tako što će ih transformisati u električna vozila. Zajedno, tri partnera žele da povećaju prodaju električnih kamiona i postanu lideri u izazovu budućnosti neto nulte emisije.
“Saradnja na ovom projektu dokazuje da možemo ubrzati prelazak na održiva transportna rešenja integracijom tehnologije pametnog punjenja i električnih vozila. To nam omogućava da kompanijama ponudimo maksimalne pogodnosti prilikom prelaska na potpuno električnu flotu,” kaže Henrik Wallström, izvršni direktor REARQ-a.