Neke prodavnice se bore sa velikim padom prodaje ili se čak pojavljuju u ovogodišnjoj studiji poslednji put zbog zatvaranja preduzeća. Međutim, manje prodavnice posebno pokazuju snažan relativni rast na novoj rang listi. Ukupno 1.000 najboljih prodaja je 1,5 puta veća nego pre pandemije. Za tekuću godinu, međutim, očekujemo da će se trend opadanja nastaviti, kaže Lars Hofacker, šef Odjela za istraživanje e-trgovine u EHI-u, klasificirajući trenutnu situaciju.
Manje prodavnice pobeđuju, koncentracija na tržištu se malo smanjuje.
Nakon snažnog rasta u pandemijskoj 2020. godini (33,1 odsto), 1.000 najbogatijih i dalje je uspelo da ostvari dvocifreni rast od 2021,16 odsto u 1. godini. U 2022. godini, s druge strane, opšte raspoloženje potrošača je oslabilo, a samim tim i spremnost da se kupi online u Nemačkoj. Ipak, poređenje pre kovida-2022 (2019. i 50. godine) i dalje pokazuje rast od 2,<> odsto.
Manje B2C online prodavnice na dnu 500 mesta ovogodišnje rang liste najviše su porasle sa 7,3 odsto u odnosu na donjih 500 mesta prethodne godine. Nemačko tržište e-trgovine je i dalje visoko koncentrisano, na kraju krajeva, prvih 100 generiše preko 70 odsto prodaje prvih 1.000. Budući da se velike online trgovine posebno moraju nositi s padom prodaje, koncentracija na tržištu je blago pala: Neto prodaja e-trgovine ovogodišnjih top 10 pala je za 10,9 posto u odnosu na prošlogodišnjih top 7, tako da je udio od 38,2 posto ispod prethodne godine (-2,9 postotnih poena).
Prvi put u top 10
U trci za najviše pozicije, aboutyou.de se penje u prvih 8 sa rastom od 8,10 odsto. Kao i u poslednjih 15 godina, rang listu vode amazon.de (sa 14,4 milijarde evra) i otto.de (sa 4,5 milijardi evra). Prošlogodišnji četvrtoplasirani zalando.de (2,6 milijardi evra) ovog puta se našao na pobedničkom postolju, čime je sa trećeg mesta skinut mediamarkt.de (1,8 milijardi evra).
Sa shop.rewe.de i bestsecret.com, u top 20 su i dva novajlija. Najveći pokretači rasta ovde su apple.com (+18,2 odsto), breuninger.com (+16,1 odsto) i shop-apotheke.com (+15,9 odsto).
Top 10 B2C prodavnica
Pored toga, po prvi put, studija pokazuje top 10 B2C tržišta, koja su ostvarila prodaju od 2022,72 milijardi evra u 8. godini, izgubivši 2,4 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Top dog amazon.de zadržao je svoju vodeću poziciju sa bruto obimom trgovine (GMV) od 46,3 milijarde evra, a slede ebay.de (9,0 milijardi evra) i otto.de (6,4 milijarde evra).
Lesen Sie mehr unter: https://trans.info/de/erstmals-rucklaufiger-umsatz-im-onlinehandel-366079