Organizacije javnog i privatnog drumskog saobraćaja i proizvođači vozila pozivaju EU da prizna razlike između gradskih i međugradskih autobusa i postavi realne ciljeve dekarbonizacije za regionalne autobuse. Autobusi klase II imaju niskopodne i međugradske profile koji služe posebnoj nameni u regionalnom javnom prevozu. Međugradski autobusi su obično veći od gradskih autobusa. Pokrivaju duže rute, do 600 km, i zadovoljavaju različite transportne potrebe.
U zajedničkom pismu predsedavajućem Odbora za ENVI Evropskog parlamenta i Predsedništvu Saveta, IRU, Međunarodno udruženje javnog prevoza (UITP) i Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) pozvali su EU da napravi razliku između gradskih i međugradskih autobusa (niskopodni autobusi klase II) i postaviti realan plan dekarbonizacije regionalnih autobusa.
Direktor IRU-a za zastupanje EU Raluca Marian rekao je: „Međugradski autobusi nisu gradski autobusi. Njihova funkcionalnost je bliža autobusima nego autobusima u našim gradovima. „Vozilima sa nultom emisijom potrebna je infrastruktura za punjenje duž svojih ruta. Depo punjenje, koje se koristi za gradske autobuse, kod njih ne funkcioniše. „Tražimo od EU da postavi realne ciljeve dekarbonizacije za međugradske autobuse jer potrebna infrastruktura nije na putu da bude spremna do 2030. „Organizacije za drumski transport i proizvođači vozila jednostavno traže korekciju CO₂ Komisije predlog standarda da se međugradski autobusi izuzmu iz definicije gradskih autobusa. Ovaj pristup je u skladu sa povezanom Direktivom o čistim vozilima, koja postavlja ciljeve kupovine samo za gradske autobuse“, istakao je Raluca Marian.
„Regionalni javni prevoz je dragocen za društvo i održiv način prevoza za mobilnost ljudi. Dekarbonizacija međugradskih autobusa održivim tempom je od vitalnog značaja za njihov kontinuitet“, dodala je ona.
https://www.iru.org/