DHL i NIU Stern Scrools objavili su novi ATLAS za rast trgovine DHL-a, koji mapira najvažniji trendovi i perspektive globalne trgovine robom. Izveštaj obuhvata 173 zemlje, pružajući vrijednu poslovnu inteligenciju za kreatore kreatora politika i lidera u industriji. Sjaji pozitivno svjetlo na otpornosti globalne trgovine – uprkos nedavnim šokovima i pesimizmu na tržištu.
“Naš cilj je da ATLAS DHL trguju Atlas postane prelazak na resurs za razumevanje i navigaciju u globalnom trgovinskom pejzažu. Trgovina će ostati ključni pokretač prosperiteta – kao što je vijekovima bio. U trenutnom globalnom poslovno okruženje, DHL može pomoći kupcima da preispituju određene lance snabdevanja, usporavajući ih na razumnu kompromis između troškova i rizika kako bi i efikasni i sigurni. Kao vodeći vodeći provajder na svijetu, nudimo rješenja za sve logističke zahtjeve i pokazali su se da pružimo stabilne i pouzdane usluge čak i u isparljivim tržišnim okruženjima “, kaže John Pearson, generalni direktor DHL Ekpress-a.
Međunarodna trgovina se smatra posebno važnim u ovom kontekstu zbog svoje moći da ubrza ekonomski rast, smanji inflaciju i omogućava zemljama i kompanijama da pristupe više izvora ključnih ulaznica.
ATLAS za rast Trgovinskog rasta DHL takođe mjeri promjene u dionicama u zemljama i regionima svjetske trgovine.
- Kovid-19 pandemija nije bio glavni zaostatak za globalnu trgovinu koju su mnogi predviđeni: međunarodna trgovina robom porasla je čak 10% iznad nivoa pre-pandemije, čak i pred značajno uska grla koja su ograničila dalji rast.
- Izgledi za budući rast trgovine ostaju iznenađujuće pozitivne: zbog rata u Ukrajini, prognoze rasta trgovine su smanjili, ali i dalje pozivaju na trgovinu da bi se malo brže povećalo 2022. i 2023. godine nego što je to učinilo u prethodnu deceniju.
- Prodaja e-trgovine procvala je tokom pandemije i prognoze ukazuju na snažnu prekograničnu rastu e-trgovine.
- Novi stubovi rasta trgovine identifikovani su na jugoistočnoj i južnoj Aziji, a očekuje se da će se rast trgovine dramatično ubrzati u podsaharskoj Africi.
- Rast trgovine se širi širom raznovrsnim raznovrsnim zemljama: Kina je u posljednjim godinama činila četvrtinu rasta trgovine i predviđa se da će i dalje imati najveći rast, ali njen udeo će verovatno pasti za pola, na pola.
- Vijetnam, Indija i Filipini se ističu na brzini i skali projektovanog rasta trgovine do 2026. Sva trojica imaju potencijal da se mnogim preduzetima imaju koristi od strane mnogih kompanija da diverzifikuju strategije za proizvodnju i nabavke unijeti u Kinu.
- Iako su ekonomije u nastajanju povećale svoje akcije svjetskih trgovina od 24 do 40% između 2000. i 2012., sa polovinom porasta samog poigranja od samog porođaja, ove akcije se jedva promenile u protekloj deceniji.
Međutim, ekonomije u nastajanju i dalje idu naprijed na mjere povezivanja, inovacija i vodećih kompanija. Oni postaju sve važniji izvoznici sofisticiranih proizvedenih proizvoda i sve se više takmiče ne samo na niskim troškovima, već i na inovacije i kvalitetu.
Dok trgovina u ekonomijama u nastajanju i dalje najbrže raste, trenutne prognoze impliciju da će se 55% globalnog trgovinskog rasta pojaviti u naprednim ekonomijama u narednih pet godina. Upoređujući regione, predviđa se da će Evropa stvoriti skoro isto toliko ukupnog trgovinskog rasta kao istočna Azija i Pacifik (37%).
Uspon ekonomija u nastajanju više nije uglavnom pričom o količini – jednostavno običnog volumena roba kojima se trguje – već o kvaliteti i inovativnoj snazi te robe. To je priča o dramatičnom pomaku uloga – od dobavljača sirovina do stranih sastavnica do proizvođača visokotehnolokih proizvoda. Još jednom smo svjedoci uvijek prisutne moći globalizacije i kako zemlje mogu poželeti značajne nagrade od aktivnog učešća u međunarodnoj trgovini.
Atlas za rast Trgovinskog rasta DHL dopunjuje uspostavljenu seriju indeksa DHL Global Connegeness. Iako ATLAS na trguju DHL-a pruža poseban dubok zaron u globalnoj trgovini robe, DHL indeks globalne povezanosti, koji se redovno objavljuje od 2011. godine, analizira širi fenomen globalizacije – na osnovu trgovine robom i uslugama, kao i širom sveta , ljudi i informacije. Oba izvještaja pomažu u utvrđivanju obećanja poslovnih prilika i podržavaju debate zasnovane na činjenicama o trgovini i globalizaciji. (izvor: https://www.dhl.com/)