U „negativnoj kao što se očekivalo“ godini, finansijski učinak Deutsche Bahn-a ponovo je bio u minusu. Gubici nisu izbegnuti 2023. godine, a podružnica Grupe DB Cargo nije bila izuzetak. Državni prevoznik tereta nije ispunio cilj da 2023. završi sa gubitkom od 225 miliona evra. Umesto toga, kompanija je prijavila EBIT zaradu od -497 miliona evra smanjujući gubitke iz prethodne godine, koji su iznosili -665 miliona evra. Istovremeno, EBITDA prihod kompanije dostigao je -74 miliona evra, što je takođe poboljšano u odnosu na 2022. kada je iznosio -227 miliona evra. Uprkos blagim poboljšanjima, poslovanje DB Cargo-a je i dalje na strani gubitaša, a to se takođe vidi u podacima o performansama transporta.
U stvari, cilj DB Cargo-a da značajno smanji svoje gubitke (na -225 miliona evra) mogao bi se smatrati nemogućom misijom kada se pogledaju te brojke. Konkretno, 2023. godine, teretni prevoznik je doživeo pad i u obimu i u tonskim kilometrima. Naime, DB Cargo je prevezao 197,6 miliona tona tereta, što je za 11,7 odsto manje u odnosu na 2022. godinu (222,3 miliona tona). U tonskim kilometrima, kompanija je zabeležila učinak od 74,458 miliona tkm, takođe za 12,5 odsto manje u odnosu na 2022. godinu (84,468 miliona tkm).
Negativno kao što se očekivalo Sveukupno, EBIT zarada DB grupe iznosila je -964 miliona evra, nešto bolje nego godinu ranije, kada je kompanija izgubila više od 1,2 milijarde evra. Iz kompanije su objasnili da su negativnom rezultatu doprineli „dodatni troškovi za infrastrukturu i značajne avanse za saveznu vladu u iznosu od više od milijardu evra“. Očekivanja za 2024. su daleko pozitivnija jer se DB nada da će godinu završiti sa EBIT prihodom od +1 milijardu evra. Kvartalni i polugodišnji rezultati pokazaće da li će DB uspeti u ovoj misiji, kao i prošle godine, kada je bilo manje-više očigledno da će se DB Cargo bar od jula boriti da ispuni svoje ciljeve. Ipak, DB je u fazi restrukturiranja koja bi mogla da dovede do suštinske transformacije poslovanja i podružnica. S obzirom na to, 2024. će svakako biti zanimljiva za nemačkog operatera koji želi da njegovi pokušaji finansijske sanacije urode plodom.
https://www.railfreight.com/business/202