Set od sedam osovina sa svim točkovima u vazduhu, i tenk koji leži na sopstvenoj kupoli ispod – to je zaista iznenađujući prizor. Šta je moralo da se desi da bi se ovakva situacija desila? Prema rečima vozača, objašnjenje leži u opasno izvedenom manevru preticanja.
Sve se dogodilo u petak u podne, na danskom putu 16. U to vreme, vojni čovek je išao na put od kasarne u Holstebru do vojnog muzeja u Aalborgu, gde je trebalo da isporuči dekomisionirani tenk. Preveliki kamion se kretao velikom brzinom od 60 km/h, zvanično određen za ovaj set, a čak je najavio i nalepnicu na poluprikolici.
Fotografije: Presse-Fotos.dk
Set od sedam osoki sa svim točkovima u vazduhu, i tenk koji leži na sopstvenoj kupoli ispod – to je zaista iznenađujući prizor. Šta je moralo da se desi da bi se ovakva situacija desila? Prema rečima vozača, objašnjenje leži u opasno izvedenom manevru preticanja.
Sve se dogodilo u petak u podne, na danskom putu 16. U to vreme, vojni čovek je išao na put od kasarne u Holstebru do vojnog muzeja u Aalborgu, gde je trebalo da isporuči dekomisionirani tenk. Preveliki kamion se kretao velikom brzinom od 60 km/h, zvanično određen za ovaj set, a čak je najavio i nalepnicu na poluprikolici.
Zbog ovako male brzine, vozač drugog civilnog kamiona odlučio je da izvede preticajući manevar. Tada je vojni voz bio primoran da stane pored puta. Nažalost, kako je vozač MAN-a kasnije izvestio, točak poluprikolice je u tom procesu zakačio meko tlo, vozilo je počelo postepeno da klizi niz padinu, a na kraju je tenk od 42 tone prevrnuo set i cela stvar se okrenula naglavačke.
Vozač vojnog transporta bio je u teškom šoku, ali mu se na svu sreću ništa ozbiljno nije dogodilo. Zbog istorijske prirode tenka, nije bilo većih gubitaka u odbrani. S druge strane, spasilačka operacija se može pokazati kao ogroman izazov, zbog neobičnog uređenja vozila i veoma velike težine tereta. U vreme pisanja, prošlo je 10 sati od incidenta i službe još uvek nisu uspele da preokrenu set.
Za one koji su zainteresovani, trosed MAN F2000 je već postao stvar prošlosti u danskoj vojsci. Početkom decenije zamenjeni su težim i mnogo moćnijim traktorima, u obliku četvoroseda Scania R650 Highline. Međutim, ovaj čovek je sačuvan u istorijske svrhe i trebalo je da obavlja zadatke kao što je transport povučene opreme u vojne muzeje.
https://40ton.net/man-f2000-lezacy
Jedna od četrdeset danskih scanias, prikazana ovde: