HAMBURG – Kontroverzni dogovor kojim se kineskoj državnoj grupi COSCO dopušta manjinski udio u kontejnerskom terminalu u Hamburgu je finaliziran, objavio je u ponedjeljak njemački lučki operater HHLA. |
HHLA je rekla da je potpisala ugovore s tvrtkom COSCO za udjel u terminalu Tollerort nakon službene procjene ulaganja. To znači da COSCO podružnica ima 24,99% udjela. Dogovor je sklopljen nakon otprilike dvije godine pregovora i žestoke rasprave u Njemačkoj o stranom utjecaju na domaću infrastrukturu.
Terminal će postati preferirana točka rukovanja za COSCO. HHLA je u ponedjeljak priopćila kako je uvjerena da će suradnja ojačati poziciju Hamburga kao logističkog središta u regiji Sjevernog mora i Baltika.
COSCO je prvotno želio preuzeti 35% tvrtke koja upravlja terminalom. Međutim, nekoliko njemačkih ministarstava protestiralo je zbog toga, pa je u listopadu vlada postavila kvotu na manje od 25% kako bi spriječila COSCO da dobije blokirajuću manjinu.
Kina je najveći trgovinski partner Njemačke. Oko 30% robe koja bi se pretovarila u luci Hamburg dolazi iz Kine ili ide tamo.
Dogovor se smatrao kontroverznim jer bi mogao proširiti kineski strateški utjecaj na njemačku i europsku prometnu infrastrukturu, kao i povećati njemačku ovisnost o Kini.
Tijekom postupka, HHLA je opetovano naglašavala da će rad terminala, sve odnose s klijentima, kao i IT sustave i dalje centralno kontrolirati grupa.
COSCO im ne bi imao pristup i ne bi mu bila dana nikakva prava odlučivanja, priopćio je HHLA. To se također odnosi na zemljište terminala, koje i dalje u potpunosti pripada gradu Hamburgu.
https://www.seebiz.eu/