Cijene transporta su porasle za skoro 3% u poslednjih mjesec dana, dok avgustovsko vraćanje nameta za teretna vozila preti značajnim porastima
Posle značajnog pada na početku godine, prosječna cijena po kilometru za teretna i kurirska vozila porasla je tokom marta za 0,4%, odnosno 2,8% u odnosu na prošlu godinu.
Najnoviji podaci iz TEG indeksa cena drumskog transporta otkrili su da cijene kurirskih službi nastavljaju da padaju sa svog vrhunca sredinom 2022. godine, padajući za 0,7% u martu kako se cene stabilizuju. Međutim, na godišnjem nivou, oni su porasli za 6,4%.
Nasuprot tome, u martu je došlo do porasta cena transporta od 2,2%, čime je okončan dvomesečni pad – čak i kada su cene dizela pale za 1,8% i zatvorile jaz u pogledu cena bezolovnog goriva.
Prolećni budžet: pomoć i prepreka
U svom prolećnom budžetu, kancelar Džeremi Hant najavio je da će planirano povećanje dažbina na gorivo biti otkazano, zadržavajući prošlogodišnje smanjenje od 5 penija narednih 12 meseci. Ovo je došlo kao posebno olakšanje za korisnike vozila i preduzeća koja se oslanjaju na vozni park.
Međutim, vlada je takođe najavila vraćanje takse za teretna vozila kasnije ove godine. Vozila koja ispunjavaju najnovije Euro VI standarde o emisiji štetnih gasova dobiće popust od 10% na to, podstičući kompanije da koriste novija vozila.
Stupajući na snagu u avgustu, stavlja prevoznike u situaciju gubitka: plaćajte više za starija vozila ili trošite na ažuriranje voznog parka na novija/zelenija vozila.
Korisnici električnih vozila nisu podržani
Za razliku od prošle godine, električna vozila nisu bila uključena u ovogodišnji prolećni budžet. U industriji koja će biti kažnjena zbog emisije CO2 novom nametom za teretna vozila, mnogi bi očekivali podršku za prelazak na zeleniju energiju.
Popust od 10% na taksu možda neće biti dovoljan za potencijalne korisnike EV-a da izvrše promjenu. Strmi početni troškovi, visoke cene energije i nedovoljna infrastruktura za punjenje i dalje su značajne prepreke.
Liall Cressvell, izvršni direktor Transport Ekchange Group i Integra, kaže:
„Najpozitivnija vest iz prolećnog budžeta je nesumnjivo bila zamrzavanje carine na gorivo. Došlo je kao dobrodošlo olakšanje, jer je industrija već neko vreme pozivala vladu da produži smanjenje.
„Dobro je videti da vlada odgovara na potrebe logističke industrije. Industrija je u srcu ekonomije, tako da minimiziranje logističkih troškova može pomoći u sprečavanju dodatnih inflatornih opterećenja i za preduzeća i za potrošače.
„Mnoga preduzeća bi volela povećanje ulaganja u zelenu energiju, jer industrija (kao i mnoge druge) oseća potrebu da postane zelenija. Pritisci poput ovih, u kombinaciji sa tvrdoglavom inflacijom, znače da bismo mogli da vidimo značajan rast u budućnosti – a već vidimo da cene transporta počinju da rastu.”
Kirsten Tisdale, direktor logističkih konsultanata Aricia Limited i član Ovlašćenog instituta za logistiku i transport, kaže:
„Element transporta u TEG indeksu cena drumskog transporta porastao je u martu 2023. – nije iznenađenje jer je bio nizak (još uvek niži nego u ovo vreme prošle godine) i rastao je u martu svake godine do sada nakon krize posle vrhunca. . Međutim, element kurira je pao u martu – prvi put kada je to uradio, pokazujući znake smanjenja stope inflacije…ali neposredno pre smanjenja proizvodnje nafte u aprilu, što će verovatno ponovo gurnuti ovaj element indeksa naviše. opet.”
SOURCE: INTEGRA