Ove provere odnose se na redovne nedeljne periode odmora koji se ne mogu potrošiti u vozilu u skladu sa članom 8 (8) Uredbe (EZ) 561/2006. Evropska komisija je pre skoro tri godine već pojasnila da inspekcijske službe ne smeju da traže od vozača dokaze (npr. hotelske račune itd.) tokom provera da je prethodno proveo redovan odmor van vozila.
U skladu s tim, vozač ili poslodavac mogu biti kažnjeni samo ako je vozač kamiona uhvaćen na djelu i prekrši zabranu, odnosno tokom perioda odmora od 45 sati u vozilu.
Praksa Francuza
Međutim, iskustvo poljskih i mađarskih špeditera pokazuje da francuske kontrolne vlasti ne slijede smjernice iz Bruxellesa. Od vozača kamiona u Francuskoj se redovno traži da dostave dodatne dokumente (npr. hotelske račune) koji dokazuju svoje aktivnosti van vozila u poslednjih 28 dana kako bi dokazali da nisu proveli nedeljni odmor u kabini kamiona.
Ako vozač nema ova dokumenta, transportna kompanija ih mora dostaviti. Francuske vlasti su prihvatile samo hotelske račune i nikakve račune za druge vrste smještaja. Ukoliko nema hotelskih računa, službenici odmah traže sigurnosni depozit i traže od vozača da potpiše protokol. Intervju se vrlo često vodi na jeziku koji je stranom vozaču, bez prisustva prevodioca. Ponekad se vozač provjerava 24 ili čak 36 sati, objašnjava NIT Hungary u službenom priopćenju.
Reakcije Brisela
U zvaničnom odgovoru na pismo poljskih i mađarskih udruženja, Evropska komisija napominje da i dalje postoji nedostatak saradnje između država članica u sprovođenju socijalnih aspekata Paketa mobilnosti. Istovremeno, Komisija naglašava da je praksa francuskih službi nezakonita.
8/8 o zabrani redovnih sedmičnih odmora u vozilima, inspektori mogu, kao dio svojih dužnosti, pitati vozače gdje provode redovne periode odmora” – odgovara Komisija EU.
34/3, tijela država članica ne mogu zahtijevati od vozača da dostave dokumente koji dokazuju svoje aktivnosti izvan vozila u skladu s Uredbom (EZ) br. Shodno tome, inspektorima nije dozvoljeno da izriču kazne vozačima koji ne prezentuju ta dokumenta”, naglašava Brisel u odgovoru.
Naknada novčanih kazni
S obzirom na to da su provere koje su sprovele francuske vlasti u suprotnosti sa pravilima, novčane kazne koje su u tom pogledu izrečene kompanijama takođe se mogu usprotiviti.
36/165, to predstavlja kršenje Direktive i kompanije pogođene takvom praksom treba da se obrate nadležnim francuskim organima i/ili nadležnim sudovima kako bi zatražile nadoknadu izrečenih kazni.
Isto tako, prema mišljenju Evropske komisije, preterano duge kontrole saobraćaja nisu kompatibilne sa načelom proporcionalnosti.
Izvor: https://trans.info/de/frankreich-illegale-bussgelder-357281